|
|
|
|---|---|
|
... och bilen rullade över på grannens tomt för att stanna mot en stolpe. Får man ersättning? Nu var det inte jag utan en kompis som lyckades göra detta, kofångare måste bytas och en skärm måste lackas på killens 325. | |
|
Har han helförsäkring ? Länk Länk |
|
| Absolut! men frågan är ju om man får ersättning för sådana extrem-klantiga händelser, mend et måste man väl få? | |
| Det får han säkert, frugan gjorde nåt liknande och bilen mejade ner ett par brevlådor. Gick på försäkringen. | |
|
Har han if så ska det ju inte vara några problem om man får tro deras reklam dom kör stenhårt just nu ! ;) Men ärligt talat, i verkligheten så brukar ju bolagen inte vara alltför dåliga på att kritisera hur man "handhaver" sina grejer. Kan dom jävlas så är dom inte sena att göra det, inte alltid men OFTA ! Å andra sidan är ju inte detta en totalkvaddad bil det handlar om och då anser dom antagligen att det är värt att ha kvar kunden. Han har ju redan betalt och kommer att betala (alldeles för mycket) premie så nog går det ihop sig. Länk Länk |
|
|
Jag vet inte vad det skulle kosta att laga, men kofångare+lister+buckla/lack av skärm+ev inre skador, jag uppskatar det hela till minst 15.000. Bilen är en svensksåld -01:a. Han pratade om att "det ser ju inte så illa ut, jag brtalar själv så slipper jag en höjning va premien". Jojo. det blir dyrare än du tror. Tur i ouren att bilen stannade i grannens trädgård, den hade kunnat rulla ned för en lååång backe och då hade det troligen slutat värre. |
|
-BeeMWe- |
Kört över nån liten unge, vållande till annans död eller liknande. Myspys. |
| Absolut! Jag håller med dig, otroligt klantigt, men sådant måste man ju få göra, sådant är livet. Ingen är perfekt. Små misstag kan få stora följder. | |
| helförsäkring skall väl täcka en skada om man själv är vållande, alltså oavsett hur klantig du är så skall den täcka. | |
|
jabbal:kompis björnb:frugan eller hur ha ha MVH Kjelle |
|
|
Jepp! Tjejen gjorde samma sak bara det att den for rakt igenom ett taggtråds stängsel och vidare in i en häst hage med fyra snopna hästar som stod och sniffade glatt på deras ny kompis =) Försäkringsbolaget tog det utan några problem. (Trygg Hansa) Mvh BJÖRN Länk |
|
|
Hej. Försäkringen ersätter detta garanterat. Ingen höjning av premien bör det bli, då det blev en "singelolycka". =) /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.