|
|
|
|---|---|
Jonas(81) |
Jag undrade vad man skulle kunna få för trimm till en 325e30 ifall man skulle lägga ut 25000kr för det?? Det ska inte vara turbo för det blir ju lite problem hos besikningen. Hur mycket extra effekt skulle det bli????? |
bmwandreas |
Sätt i en S-50 motor och få 300 rappa hk,för dom pengarna. /Andreas Audi 90 quattro turbo vinterbil. BMW 325 e-30 med turbokonventerad m50 2,5lit under uppbyggnad. |
| Och hur ska man då få sin 325 S50 genom SBP??? Då kan man ju lika gärna överladda med turbo för samma peng och få kanske än mer effekt (o framförallt vrid). | |
bmwandreas |
Jag tror inte man bygger en m20 turbomaskin på 300hk för 20000kr!Inte seriöst så de håller allafall. Mappning eller eftermarknadssprut = 10000kr /Andreas Audi 90 quattro turbo vinterbil. BMW 325 e-30 med turbokonventerad m50 2,5lit under uppbyggnad. |
|
Nja, ok det kan jag iofs hålla med om. Ska man ha bra delar och ett bra sprut så rullar slantarna iväg en bit över 20-25000:-. Detta gäller ju dock även för en S50. Var hittar man en S50 med låda för 20000 inkl moms? Har själv letat på bildemonteringar och där är det 25´ plus ca 10´(för lådan) för ngt som man inte vet var det kommer ifrån. Ur besiktningssynpunkt tror jag dock att det kvittar om man har turbo eller S50 under huven eftersom båda två är ganska grova "utvecklingar" (och synliga) och får därmed SBP att slå bak ut! |
|
|
En S50 tror jag inte att en "vanlig" besiktningsman märker. Ta bort locket över tändstiften bara. Jag har pratat med några som har kört igenom deras 325or med S50:ior i iallafall. ///Johan |
|
|
-> Johan99 Tror du inte att de märker det?? Åjo, det tror jag. Även om man tar bort ventilkåpan så skiljer det ju ordentligt på insugssidan med plenumkammare, rör och hela baletten... Att det finns folk som kör igenom SBP med S50 beror nog på annat än att gubbarna på SBP inte ser skillnad på motorer... |
|
bmwandreas |
Man kan ju ha orig 325 låda till s-50. Sen har man ju sett många 3,0 för 10000kr. Så man ska nog klara sig med 20000 /Andreas Audi 90 quattro turbo vinterbil. BMW 325 e-30 med turbokonventerad m50 2,5lit under uppbyggnad. |
|
Jag är faktiskt inte lika säker. Om inte personen är BMW intresserad så är det ju inte så säkert att han vet hur original motorn ser ut. ///Johan |
|
| Finns ju ett sätt att ta reda på om besiktningen märker det. Prova. Det är ju större chans att det går än med turbo iaf. Sen måste ju den motorn vara rätt härlig i E30 | |
|
Hur många bilar besiktar en SBP gubbe per dag? Vet han hur en motor i en Toyota Corolla -88 ska se ut? Knappast... Så är ju även fallet med en BMW. Undantaget är om man råkar på en BMW intresserad gubbe som kan E30. Alternativt att det är en annan E30 i kön före man själv... Kiip Spiiding! |
|
|
Drömscenariot är ju en exakt likadan bil framför... -öhh, du Berra såg den ut så här på den där röde åsså ? Annars kan de nog gå. Försöker man ha lite gammaldags stuk på motorn så kan det ju nog gå. (ingen stor plastkåpa över allting) |
|
|
Jag byggde min turbo M20 för 15 000:- då ingick aggregat, IC, renoveringssats till motorn, soppapump, tryckregulator, en M3 koppling samt allt annat nödvändigt. Det går att bygga billigt. Effekten blev enligt stickan 275 på drivhjulen. Om det stämmer eller ej vet jag inte men det var iaf definitivt över 250HK i motorn. Bilen går än idag och jag tog ut den säsongen -98.... //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.