|
|
|
|---|---|
|
Har bestämt mig för att slå till på en BMW 750 E38. Tänkte höra lite vad man bör betala för en bil i bra skick årsm. 95-97 typ. Max 20000 oskruvade mil 1. Bil till salu privat i Sverige? 2. Bil hos handlare i Tyskland? | |
|
1. För ett riktigt fint exemplar runt 140000 - 160000 2. I tyskland runt 110000 - 130000 de priserna kan jag gissa på iaf E32:(uoo=00=oou) |
|
|
750 E38 ligger betydligt lägre än så i pris! Att köpa en 750 privat i Tyskland är ofta det "säkraste" (handlare ska ju göra en BRA vinst) och priserna ligger ofta under 9.000€ (~85.000SEK): Länk Nu råkar jag känna folk i Essen och en av dem jobbar som urmakare i Krefeld där de snuskigt rika i regionen bor och i Mönchengladbach byter de in sina gamla bilar, och den här ser bra ut: Länk Mvh |
|
|
Tja..........bilen ovan har exempelvis inte skinn vilket jag personligen föredrar. Jag köpte efter åratal av spontant letande min 750 -96:a av BMW i Mannheim i höstas för 17 500 Euro. Den är i extremt fint skick med fullständigt dokumenterade 8600 mil. Ljust s.k. sportskinn, TV-navi, taklucka, utökat skinn mm.mm. Jag jobbar stora delar av året i sydtyskland och, tro mig, de billigaste V12:orna är INTE roliga. En 750 i det skick jag vill ha den är svår att finna och kostar en del men ger å andra sidan väldigt mycket bil tillbaka. Kan som referens nämna att en av mina vänner har en 750 -96:a med 32000 mil på mätaren!!! Den kostade endast 11 000 Euro och är utrustad liknande min och därtill en Individual. Många hade nog utan vidare accepterat en mätarställning runt 15 000 mil på den bilen så det är lätt att bli lurad av mindre nogräknande handlare. Jag rekommenderar till skillnad från BMW-kollegan ovan köp av BMW-handlare men valet är ju alltid fritt. Var försiktig bara. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
Scheckheft |
Hej Här säljer en privatperson i Tyskland sin 750 årsm. 95 för 9000€: Länk 750 är svårsåld i Tyskland och det finns bra med prutmån. Även hos BMW handlarna. Överhuvudtaget upplever E38 ett enormt prisras just nu. En del exemplar av faceliftmodellen ligger redan nu runt en 13 -14000€. Som E38 fantast vet jag inte om jag ska skratta eller gråta... Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
När det gäller E38 speglas ofta andahandsvärdet utav utrustning och skick, och inte endast miltal. På begagnatmarknaden kan prisskillnaden mellan två identiska bilar, fast den ena med navigator, vara enormt stor. Det är mycket sällan man ser just extrautrustning bibehålla det procentuella värdet så stort som på just E38. Sen är frågan om man bara vill ha en billig bil, eller en perfekt bil. Personligen skulle jag satsa på den nyare versionen (99-01) gärna en vacker Individual, självklart med 18-tums parallelleker. Varför inte satsa på en lite ovanligare färg, mörkrödmetallic gör sig väldigt bra på just 7-serien, eller varför inte våga sticka ut rejält och köpa en vit, som dessutom är överkomligare pga. tyskarnas outtalade hat mot vita lyxbilar. |
|
|
Ja, plyschklädsel känns helt värdelöst på en sån här vagn. Vit är nog önskefärgen, men utbudet är inte stort. |
|
|
Ok, då var saken klar. Det blev en 95:a, strax under 80 papp... Nästan all utrustning, går perfekt, nästan inga fel... |
|
| Grattis till en förhoppningsvis kanonfin bil. | |
|
Grattis till dit bilval Eric ! Hoppas att du kommer ut till Brostugan på jämna måndagar, då E38:or i dagsläget är tyvärr en bristvara på dessa träffar. Mvh. Patric Min 740-E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.