|
|
|
|---|---|
|
Har bestämt mig för att slå till på en BMW 750 E38. Tänkte höra lite vad man bör betala för en bil i bra skick årsm. 95-97 typ. Max 20000 oskruvade mil 1. Bil till salu privat i Sverige? 2. Bil hos handlare i Tyskland? | |
|
1. För ett riktigt fint exemplar runt 140000 - 160000 2. I tyskland runt 110000 - 130000 de priserna kan jag gissa på iaf E32:(uoo=00=oou) |
|
|
750 E38 ligger betydligt lägre än så i pris! Att köpa en 750 privat i Tyskland är ofta det "säkraste" (handlare ska ju göra en BRA vinst) och priserna ligger ofta under 9.000€ (~85.000SEK): Länk Nu råkar jag känna folk i Essen och en av dem jobbar som urmakare i Krefeld där de snuskigt rika i regionen bor och i Mönchengladbach byter de in sina gamla bilar, och den här ser bra ut: Länk Mvh |
|
|
Tja..........bilen ovan har exempelvis inte skinn vilket jag personligen föredrar. Jag köpte efter åratal av spontant letande min 750 -96:a av BMW i Mannheim i höstas för 17 500 Euro. Den är i extremt fint skick med fullständigt dokumenterade 8600 mil. Ljust s.k. sportskinn, TV-navi, taklucka, utökat skinn mm.mm. Jag jobbar stora delar av året i sydtyskland och, tro mig, de billigaste V12:orna är INTE roliga. En 750 i det skick jag vill ha den är svår att finna och kostar en del men ger å andra sidan väldigt mycket bil tillbaka. Kan som referens nämna att en av mina vänner har en 750 -96:a med 32000 mil på mätaren!!! Den kostade endast 11 000 Euro och är utrustad liknande min och därtill en Individual. Många hade nog utan vidare accepterat en mätarställning runt 15 000 mil på den bilen så det är lätt att bli lurad av mindre nogräknande handlare. Jag rekommenderar till skillnad från BMW-kollegan ovan köp av BMW-handlare men valet är ju alltid fritt. Var försiktig bara. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
Scheckheft |