AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.735

Missljud i bakaxel?

Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Vad är det som låter i bakvagnen när man svängar? Missljudet hörs i farter under 20km/h.. och låter endast vid högersvängar!
Ett skrapande ljud uppkommer i bakaxeln..Vad kan det vara.. kan det vara diffen som väsnas?

eller nån annan som haft ett liknande missljud?

Tacksam för svar!

Mvh robban
M3-Mackan
Hade samma problem som du förra sommarn, dock när jag svängde vänster. Bytte lagret som sitter mellan kardan och bakaxelklumpen...

-Mackan-
M3-Mackan
Glömde säga att jag bytte olja till klumpen samtidigt så det kan vart de som hjälpte men tyst vart de iaf

-Mackan-
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
M3-Mackan:
Vet inte om jag sagt det förr till dig men, jag har missljud I diffen, så jag ska byta hela klumpen. Kanske är bra att byta så många lager som möjligt när man ändå har nere skiten.

Vad kostade lagret du bytte?

///M3
fa
34
fartgalen
M3 coupe -93
Är det skadligt och köra bilen tills det att man bytt lager/klump mm?

/Robban
M3-Mackan
Ska också byta min klump...visslar ifrån den över 110km/h. Har då kört den nåra 100mil utan att det hänt nått...men byt så fort du kan. Lagret gick på några 100...en piss i atlanten. River du så är det bara att byta allt som ser dåligt ut...kostar inte mycket.

-Mackan-
fa
34
fartgalen
M3 coupe -93
Ok tack för svaret!
En som jag känner hade missljud i bakaxeln på sin Mercedes 320 och han bytte oljan i bakaxeln,han fick rådet att använda en specialolja av fabrikatet OMEGA API GL7,efter att han slagit i Omegaoljan så upphörde missljudet.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Kan iaf säga att jag och några vänner bytte diffen på min förra veckan. Gick väldigt smidigt och missljudet försvann också. Skönt att slipa den pinan.

MVH: Henrik

///M3
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Min bil diffar till när jag svänger.. känns som däcken tuggar till lite. å de är efter oljebytet förra veckan. Inget före. Så jag ska ner å snacka å höra vad dom har gjort!

Min bil Länk
fa
34
fartgalen
M3 coupe -93
Vad kostar diffen om man nu ska byta den?
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag köpte min för 2000:-. Och den funkar klockrent.
Sen kostade oljan ca 150:- för mig.
1.7l ska det vara i min.

MVH: Henrik

///M3
Man kan ju alltid börja med att byta olja. Kan ju eventuellt stoppa missljudet men skadan kan ju finnas kvar för det. Billig lösning att börja med om inte annat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.