|
|
|
|---|---|
|
Vad är det som låter i bakvagnen när man svängar? Missljudet hörs i farter under 20km/h.. och låter endast vid högersvängar! Ett skrapande ljud uppkommer i bakaxeln..Vad kan det vara.. kan det vara diffen som väsnas? eller nån annan som haft ett liknande missljud? Tacksam för svar! Mvh robban | |
M3-Mackan |
Hade samma problem som du förra sommarn, dock när jag svängde vänster. Bytte lagret som sitter mellan kardan och bakaxelklumpen... -Mackan- |
M3-Mackan |
Glömde säga att jag bytte olja till klumpen samtidigt så det kan vart de som hjälpte men tyst vart de iaf -Mackan- |
|
M3-Mackan: Vet inte om jag sagt det förr till dig men, jag har missljud I diffen, så jag ska byta hela klumpen. Kanske är bra att byta så många lager som möjligt när man ändå har nere skiten. Vad kostade lagret du bytte? ///M3 |
|
|
Är det skadligt och köra bilen tills det att man bytt lager/klump mm? /Robban |
|
M3-Mackan |
Ska också byta min klump...visslar ifrån den över 110km/h. Har då kört den nåra 100mil utan att det hänt nått...men byt så fort du kan. Lagret gick på några 100...en piss i atlanten. River du så är det bara att byta allt som ser dåligt ut...kostar inte mycket. -Mackan- |
| Ok tack för svaret! | |
| En som jag känner hade missljud i bakaxeln på sin Mercedes 320 och han bytte oljan i bakaxeln,han fick rådet att använda en specialolja av fabrikatet OMEGA API GL7,efter att han slagit i Omegaoljan så upphörde missljudet. | |
|
Kan iaf säga att jag och några vänner bytte diffen på min förra veckan. Gick väldigt smidigt och missljudet försvann också. Skönt att slipa den pinan. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Min bil diffar till när jag svänger.. känns som däcken tuggar till lite. å de är efter oljebytet förra veckan. Inget före. Så jag ska ner å snacka å höra vad dom har gjort! Min bil Länk |
|
| Vad kostar diffen om man nu ska byta den? | |
|
Jag köpte min för 2000:-. Och den funkar klockrent. Sen kostade oljan ca 150:- för mig. 1.7l ska det vara i min. MVH: Henrik ///M3 |
|
| Man kan ju alltid börja med att byta olja. Kan ju eventuellt stoppa missljudet men skadan kan ju finnas kvar för det. Billig lösning att börja med om inte annat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.