AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.479

vilken färg ska jag ha till oken,,,

Sida 1 av 2
marre86
Hej! tänkte måla bromsoken på min bil men vilken färg ska jag ha tycker ni?

bilen är mörkblåmettalic fälgarna är typ, 20 ekrade alufälg,

hammarlack = vilken färg? röd-blå-silver-svart-m,m ? + finns alla färger till hammarlack på vanliga affärer som sälger tillbehör m,m

eller någon annan färg, tacksam för förslag...

Mvh

Jag tycker att silverfärgade ok är snyggast!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Håller med Kalle! Har man inte värre doningar typ Porsche ska de va silvriga...

/Johan

marre86
ok! men va tror ni om rött eller blå hammarlack?

eller ska jag ta den silvriga hammarlacken (pensel måla)

gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Om du prompt måste måla oken, så funkar det inte med hammarlack - den tål inte värmen. Det finns speciell färg för bromsok, t ex här >>> Länk
Tycker du ska ta silver, men det är ju en smaksak....

/// Gunnar E.
Såhär ser de ut på min bil med silver hammarlack.
Länk
Jag gjorde likadant på min förra bil med samma färg och den tålde en bankörning utan problem.
Så att färgen inte tål värme är inte sant enligt mig.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
jag tycker ju att du ska ha röda även om det inte är ett par brembo ok du har...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Oken tål hammarlack utan problem.
Hade Hammarlackade bromsok på min M Roadster och har det även på M Coupén utan problem eller missfärgningar.

På M roadstern hade jag silver med det nedsänkta M-märket i svart och det såg ut såhär: Länk

På M coupén är färgsättningen inverterad, svarta ok med silverfärgat ///M m.a.o: Länk

/Andreas
_____
Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Matt svart ska det ju vara ;)

Alu färgade ok kan vara rätt så snyggt, bla micro har sådan färg...klarar värmen rätt hyfsat.

/Pelle
TobbeBMW
Jag tog mörblå metallic på mina ok, blå metallic bil, blev mkt snyggt kan jag tillägga.
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Jag håller med Pelle...matt-svart ska det vara,det ser sådär lagom rejsigt/seriöst ut...Och då kan jag rekommendera Biltema`s avgassfärg...men se till att "baka" oket i ugn i sådär 10min i 150grader...då sitter det kvar!
marre86
Hej igen! tack för alla svaren...

Beslutångest, antingen blå-röd-silvrig, som jag ska penselmåla någon som har bild på röda- blåa bromsok?

Mvh

db
78
dbfreak
530i -88
Jag har bild på mina röda broms ok på hemsidan, gå in under bilarna -> E28-M535i.

Länk nedan...

---
AF-Racing.tk

Länk
no
245
nos
540iA Touring -99
dbfreak>> Vad har du använt för färg?

// Mvh Martin
db
78
dbfreak
530i -88
Grund Kallgalv med hög zink halt, den röda är Auto-K Bromsokfärg

---
AF-Racing.tk

Länk
marre vad är det för bil du ska måla oken på
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
silvriga är snyggt!!! har jag,.,.,.,
marre86
hej hej bmw 530ia-95

Mvh

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Mattsvart. Absolut inte silvermetallic.

Go är mer show än bara show.
ormen
Silverhammarlack funkar kanon på oken Länk , men smälter på bromstrumma! Hade det på min förra E30, och sitter fortfarande kanonbra! (3 år) Så det lär funka med andra hammarlack också, hammarlack är bra då man inte blästrar oket utan lämnar lite oxidskikt, det betar sig fast i oxiden. Och det bästa var sedan att det blir en glansig (glatt) yta som är hur lätt som helst att hålla ren.

Kan tillägga att jag vid ett antal tillfällen överhettade bromsarna så mycket att jag fick endast stopp på bilen med motorbroms + handbroms, och hammarlacken visade inte det minsta tecken på spricka, gulnande mm.
ormen
plocka ned oket när du lackar! och lacka inte ytorna där klossarna glider... JAG anser att som "dbfreak" visar att han gör på sin hemsida är det sämsta man kan göra, att dränka allt i färg på det viset? Klossarna lär ligga på då lacken limmar ihop allt i en sörja, eller ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.