|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Hur får jag bort kamremskåpa på en m20b25 motor. Är lite taskigt med utrymme så det skulle va bra att veta hur, innan man ger sig på det. Kylet + slangar och fördelare är redan bortplockat. Mvh. | |
| Det är väl bara at fortsätta vidare det fins nog inte nån specill sätt att göra det på.........Plocka bort det nödvändiga........ | |
| jo, men hur mycket? Vad jag förstått så måste man ta bort fläkt vilket kan vara en problem i sig. | |
|
En Haynes mekhandbok är en god investering. Finns på bl.a Micro. elpe300 |
|
|
Har redan en. Verkar vara svårt med tanke på att ingen kan bidra med nån specifik hjälp!? |
|
|
Har du en, så är det ju inga problem! Läs noggrannare!!! elpe300 |
|
|
jaja. (ibland undrar man varför ens bilforum finns) |
|
| Fläkten lossar du helst med en 32mm blocknyckel. Den måste vara jävligt tunn bara och det brukar de inte vara i den storleken. Jag tog en lagom stor polygrip istället och den lossa fint om man överraska med lite slag. Tänk på att den är vänstergängad bara. Sen är det bara lossa de bultarsom sitter i kåpan. Lossa den övre först, den undre sen. | |
|
///Mike B: Här har vi en kille som har förstått. Tack för ett välformulerat svar! Ska testa detta imorgon. |
|
| Jag har precis hållt på med det där...inga problem alls...får du bara bort fläkten så sitter kåpan med 3bultar,,,2st i toppen och en nere där generator justeringen sitter.... | |
|
Har du fördelaren fram har du lite mer att skruva dän. Fördelarlockar sitter med ett par bultar, rotorn sitter med 3 insex och sen kan du ta dän den lilla kåpan som håller kåpan på plats. Pillade med de innan idag =) |
|
|
Nu är skiten borta. Tack för hjälpen, va bara triggerhjulet som jag behövde ta bort oxå. Triggerhjulet är inget jag behöver märka va? (Iom att det är ett hålrum på ett ställe mellan några kuggar) |
|
|
Se till att sätta tillbaka det som det satt, finns en liten pigg på vevaxeldrevet som skall in i en urborrning i svängningsdämparen! Den måste sitta rätt annars startar inte bilen! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.