|
|
|
|---|---|
|
Jag TROR att motorn har lossnat i ett av motorfästena, det på höger sida sett från förarplatsen.. Det har "glidit ner" en bit... Den vilar fortfarande på fästet, men jag tror att bulten har gått av(?).. Har inte felsökt det närmare då jag upptäckte det för en halvtimme sen.. Men som sagt... Är det dumt o köra när motorn "sitter löst"???? Och ja, jag fattar att det inte är BRA att köra... Men är det dumt? Alltså.. Är det sannolikt att något kommer hända tills imorgon om jag kör några lugna mil?? En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! | |
|
Ja, det är dumt att köra med bilen om motorn sitter löst! Visserligen brukar det inte hända något sålänge det andra motorfästet och växellådskudden är hela, men går dom sönder så kan det bli mycket som slås sönder i motorrummet! Men det viktigast argumentet av allt, du kan skada dig själv och andra! |
|
|
Jag körde på en sten med oljetråget på min förra 318-89. Tråget fick ett jättehål. Bägge motorkuddarna gick av och bägge växellådskuddarna gick av. Som tur var så hade brorsan en 318is-90 som stod. Jag lånade hans tråg (det passade trots 16v). Sedan körde jag två dar med alla kuddarna av innan dom nya kom hem. Det gick bra, bara jag tog det lungt. Jag lyfte först motorn "på plats" och sedan låg den där - om man körde riktigt snällt. Men det är väl inget att rekomendera. Kör alltså väldigt försiktigt om du måste köra. Då är det inga problem. |
|
|
OK :-) Tack för svaren... Kollade det igår o såg att det "bara" var gummit som slitits upp så, den satt ändå inte så löst.. Men det hade nog varit dumt o köra med den.. Körde aldrig :-) Parkerade bara ner bilen i garaget o bytte idag :-) Har nog varit lite småtrasig ett tag då bilen inte skakade alls nu när jag bytt :-) hehe... Upptäckte dock ett annat problem.. När jag lyfte motorn lyckades jag nog komma åt sladden till varvräknargivaren så varvräknaren inte funkar nu... Men va f--n sitter den sladden på en M40??? Har försökt leta igenom hela motorutrymmet efter nån lämplig sladd... En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
| Jag tror den sladden går mellan en remskiva och motorn (nära vattenpumpen tillsammans med tändlägesgivarens kabel). Sedan sitter själva givaren runt en tändkabel (eller runt kabeln från tändspolen till fördelaren). Du har en liten svart plastlåda under insuget dit andra änden går. Jag kommer inte riktigt ihåg, men jag tror att det är så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.