|
|
|
|---|---|
|
var kan jag hitta ett sådant till min 540i -95 tacksam för svar BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. | |
|
Getrag du är ju gammal räv här på forumet, har du inte lärt dig söka inlägg? :) Sök bara på "chip" så får du en god kvällsläsning. :) T.ex. Länk Min spärr är redan borta, jag behöver något som gör den lite piggare över 260, det går lite trögt då man lägger i 6:an och försöker komma över 270... :) MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
tack för svaret var fick du ditt ifrån och vad kostade det och kommer du på träffen första söndan i juni i malmö hade varit små kul och se din bil och så kan vi ju rejsa lite mot automatarna och visa var skåpet skall stå!!! *asg* |
|
|
Det satt på från Tyskland. Antar att någon tidigare ägare körde på autobahn en del... :) Jag hade gärna kommit till Malmö, det tyckte dock inte Polisen i förra veckan... :( Det blir blir ingen mer BMW körning för mig denna sommar... :( Litet smakprov på min älskling kan du se på Länk Fasen vad ledsen jag blir när jag ser henne och vet att jag inte får köra. :( MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
fan va trist dom e inte snälla altid farbror blå jaja shit happens men det e inte skoj |
|
|
Är det någon som vet hur fort en 540 går utan spärr ? M.v.h. Kentx |
|
|
getrag farbror blå är absolut inte snälla. Han sa t.o.m. själv att jag inte körde farligt utan det var endast en hastighetsöverträdelse. Men han var extremt sur och satt och tjatade på mig att jag skulle erkänna på plats för att spara honom arbete och hotade med tingsrätt och åklagare minst 15-20 gånger. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
Kentx uträknad hastighet med 235/45 ZR17 på min bil så har jag för mig att det blir ca. 296. Jag har dock bara haft uppe min i ca. 270km/h. Ha då i åtanke att jag har en manuell låda, automatarna går sannorlikt inte lika fort. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
TCG>> Så 540n toppar en "bra bit" över 250 alltså!?! Man kan bara drömma om vad en M5a gör då :D... Fast kanske inte skiljer så mycket, bättre att förbättra accet än toppfarten kanske!?! |
|
|
J***a farbror blå jag hade ju tur körde 81 efter deras hastighetssänkning alltså körde jag 85 på 50 väg och fick behålla lappen det är väl från snut till snut. Men då hade jag en corvette ok jag och snuten snackade lite jänke skit hehe men men no more jänke för mig om jag inte blir multi milionär för då blir det nog en lingenfelter eller två. hur länge blev du av med kortet då 3 mån eller? |
|
|
tp_88 Jodå, det gör den. Den gör lite över 250km/h på 5:an och sedan går det lite småsegt på 6:an men på raksträcka så har jag haft uppe den i nästan där 270 skulle varit på mätaren om den gick så långt. Känns bra när nålen passerar graderingen på mätaren... :) Efter att ha läst en del här på forumet så är det enda som egentligen ger någon effekt att tala om en kompressor eller turbo. I mitt fall så kommer det troligtvis bli en kompressor då jag vill ha samma karaktär som min bil har nu, rått vrid ända från botten. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
getrag fick du se mätresultatet? För det har hänt mig flera gånger att snuten stoppat mig och varit fly förbannade för att jag kört si eller så men att de inte lyckats få ett mätresultat på mig. Jag har endast träffat en trevlig trafikpolis och då har jag ändå blivit stoppad knappa 10-talet gånger. Jag erkännde inte på plats utan sa till honom att jag vill få ett brev hem där jag kan erkänna först efter att jag fått se intyg på att bilens instrument är godkännda samt att jag fått videobeviset skickat till mig. Om de ska ta mitt körkort så ska de få arbeta för det! *grrr* Då jag erkännt så kommer jag få beslut om hur lång spärrtiden blir. Tiden räknas dock från den tidpunkt som kortet omhändertas så tiden tickar.. :) Jag skulle dock gissa på närmare ett halvår... MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
ja jag fick se det vid det tillfället men blev stoppad med corvetten av en civil snut i en v40 t4 jag rejsa mot vid rödljuset :-) nej jag drog iväg mot en EVO VI och efter jag dragit han svängde han av och jag fortsatte rakt fram då kom en skrikande farbror blå och snacka 150 kmh hit och dit jag svara jag körde snabbt som fan till 50kmh och sen bromsa du måste fårstå att du inte kan hänga på till 50 med den vedspisen Tror du han blev sur fick inte äns böter men skrek gjorde han ps hoppas på tre månader för din skull har du vatt av med lappen innan eller? |
|
|
TCG; Får man fråga hur fort du körde? Prövotid? Brukar inte ta mer än 3 månader... /Manray/ |
|
| Nej jag menar det max tre månader första gången | |
|
getrag Vad var det för Corvette du hade? C4? Årsmodell? Jag vägde mellan C4 och min nuvarande i våras. Komforten och möjligheten till passagerare vann över utseende, denna gången. Manray, getrag Jag har en fortkörning sedan förra sommaren. 119km/h på 90 väg. Det var med andra ord ganska nära den gången. Denna gången var det 154km/h på 90väg. Jag tycker då inte det är så farligt då det gällde omkörningar. Det är bättre än kärringar som ligger och segar om i 10km/h mer än bilen de kör om och sedan svänger in 2m framför och sätter ett stenskott i bilen de kör om... Så snart jag avslutat omkörningarna, som t.o.m. enligt Polisen inte var något fel på, så saktade jag ner igen. Det var ju då han kom ikapp mig. Snuten var nog mest sur för att han inte hängde med i ömkörningarna med sin 95... Få inte upp mitt hopp om 3mån nu och så åker jag dit på 6mån då beslutet kommer... MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.