|
|
|
|---|---|
|
Är det bara jag som har problem med att hitta en bra beg. bil för ett rimligt pris? Var förra året på jakt efter en E34 535 men träffade för det mesta bara på lik, oavsett hur bra ägaren beskrev bilen på telefon så slutade det nästan alltid med att det bara var ännu ett lik man åkte och tittade på! Det året slutade iallfall med att det blev en billig skrotbil av annat fabrikat. Iaf så är det snart dax att köpa bil och BMW finns forfarande kvar i bakhuvudet, men iår blir det troligtvis en något nyare bil. Har i nuläget varit och kollat på 5st bilar av märket BMW, men samma sak inträffar iår igen. de flesta bilar är bara ren skit. Skruvade, omlackade, missköta ja allt man kan tänka sig. E det bara jag som har oturen med mig eller är de flesta något äldre BMW bilar slutkörda och allmänt missköta? | |
|
Om en bil är omlackerad för en nyckelrepning så spelar de inte så stor roll, eller en krock med ett rådjur? Parkeringsskador? // Mvh Martin |
|
|
Är det inte i så att du kollar på bilar som är ovanligt billiga i förhållandevis till andra bilar av samma modell? Om så inte är fallet så kanske du är för pedant eller så kanske det är bäst att du köper en ny bil! Mvh Jojje |
|
|
Vilka årsmodeller kollar du på? 535 finns ju i E28, E34 och E39 karossen. Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Både förra året och iår har jag kollat på bilar som i olika prisklasser. Förra året var det 535 E34 karossen som gällde i priser från 30000 upp till 55000. Iår är det främst 325 E36 som är intressant. I nuläget har jag sett på bilar i pris från 50000:- till 80000:-. Angående omlackeringen på en av bilarna så var bilen delvis omlackad, torkarararna tog imot vid öppning av huven, delvis trasig inredning och en ganska stark doft av rök i kupen. Priset var 60000:- för denna 325IC -93, vilket jag anser vara ett rimligt pris för en bil i ok skick, ganska hög utrustningnivå och ca 18000mil på mätaren. |
|
| För att lägga alla kort på bordet ska jag även till lägga att de flesta bilar iår har granskats hos bilhandlarare och vart i originalskick, alltså nästintill ingen styling. | |
| Det tog mig nio månader att hitta min pärla. Jag hade lättare förr med att hitta mina BMW'n, men den här gången fick jag verkligen leta. Jag det beror på det stora begagnade-marknaden av BMW och göra. | |
|
Mr Fatise:Du kommer aldrig att hitta en 10 år gammal bil helt utan skavanker!!Det finns alltid något att anmärka på!!Repor får man räkna med!!Koncentera dig på att hitta en bil som är helt frisk mekaniskt o som även är estetiskt inbjudande för dig.De beg bilar jag köpt har alltid legat kring 100" kronor strecket o ingen av de har motsvarat mina förväntningar på skicket till 100%.Nu e ja rätt så kinkig vad gäller lackens skick så det kanske inte är så konstigt,så jag har slutat att kolla på hur lacken ser ut utan koncentrar mig på de mekaniska bitarna...En hellack på en iövrigt "felfri" bil gör att jag trivs med den:-). "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
En kanske förutfattad mening från mig från norrland är att bilarna rent alltmänt brukar vara fräschare här, inte lika mkt parkeringskador, inte lika mkt salt, och ja.. vet inte , bara en uppfattning jag fått, om du är beredd att åka en bit så finns det en hel del fina pärlor här uppe. bland annat min ;) /mvh jocke |
|
ormen |
Jag letade efter en 520 93-95 i 6 mån. förra året, innan jag bestämde mig att åka till Tyskland själv o hämta en. Det fanns många här hemma, men antingen var de hämtade 2 år innan försäljning och bara "harvade" fram till försäljning med knappt nån oljebyte, eller var det rent skräp. Nu är inte jag petig, men ville ha en OK bil som är bra maskinellt... utbudet var helt enkelt större i Tyskland, även om de inte var billigare där, var de åtminstånde i bra skick. Det var bara att plocka ut den bästa... |
|
Jag tycker att beg utbudet är rätt magert. Eller också är det jag som är för kräsen. Mina grundkrav är svensksåld, fullstämplad servicebok och nybes. Överstylade exemplar undviker jag direkt. Sen verkar det vara överpriser på PowerBörsen jämfört med Blocket och t ex annonserna i Sydsvenskan. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
ormen |
Många (nu var de 10 år bilarna jag kollade) Sv-sålda (ca. 10 tal) var rätt slitna, rostiga speciellt de beryktade nedre listerna på dörrarna. Efter lite koll hos privatpersoner runt Frankfurt insåg jag att jag aldrig mer köper nåt hos Svensson, nu finns det säkert undantag här hemma, men jag blev besviken på hur bortslarvad en E34 kan bli... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.