AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
714

Stereo komponenter

Ro
31
Roggan
740iA-97
Hej Har en BMW orginalstereo m NAVI+TV i min 540iA Touring-98.
Fråga? Sitter det något effetktsteg motsv under baksätet eller dyligt? Radiodelen sitter ju under plastkåpan jämte reservhjulet.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Förstärkaren "slutsteget" sitter i radiodelen.

Mvh
Kristian
Ro
31
Roggan
740iA-97
Tack för svaret. Då bet jag vilken del som är fötmodligen kass. Då jag bara har ljud i vänster kanal sporadiskt. Förmodligen någon lödning eller dyligt som har gett upp!!!
//Roggen
Robsarve
NEJ!!

Har du navin så sitter det ett steg i vänstra bakflygeln, under navi-spelaren (bakom växlaren om du har en)
Ro
31
Roggan
740iA-97
Hej. Nix jag har ingen CD-vx. Navi spelaren sitter där den ska. Så då är fråga var sitter det mera prytlar till stereon????
Tacksam för svar.
Robsarve
Under navi-spelaren, mot väggen bör det sitta en aluminumlåda, det är den 10-kanaliga "förstärkaren" som tillhör stora systemet.

Har du inte den så är det bara radiodelen.
Ro
31
Roggan
740iA-97
Hej o tack
Då har vi hamnat vid vägs ände....Alltså bara förstärkaren som sitter i radiodelen. Huvudproblemet är att ljudet försvinner i vänster kanal lite då o då! Har kollat anslutningar på radiodelen. Baksidan på navin. Inte kunnat lokalisera vad som är fel. Kollat på "fader resp balance" men NEJ. Likaså så är HF till mobben ur funktion.dvs inget ljud......
Så det återstår väl bara att......

//Roggan
HF:en har oftast egna talspolar i samma element som till stereon på E39:s framdörrar. Om båda krånglar lutar det kanske åt kablaget ut i dörren osv, fast de har iofs egna separata kablar in i bilen, låter lite osannolikt att båda uppvisar samma fel.
HF:en är parallell på båda dörrarna, är det bara den ena dörren som tystnar?
Ett annat sätt att felsöka vad gäller stereon är att kasta om höger/vänster i kablaget bakom stereon och se om felet byter sida.

FP
Ro
31
Roggan
740iA-97
Tack för tipset Folke.
Skall kolla med att skifta H o V kablarna i kontakten till stereon. Återkommer i frågan senare när detta är gjort.

//Roggan
Ro
31
Roggan
740iA-97
Hej. Nu är måttet rågat. Alla tips o tricks är gjorda,,,,,,Idag så har allt funkat som de ska med ljud ur alla högtalare. HF till mobben funkar som den ska etc. Verkar som om det är dagsnoteringar på denna "tyska kvalitetssak". Uppträder felet igen så åker denna sak ut och en ny införskaffas. Är det någon som har en att sälja så skiv ett par rader till mig. Det är alltså radiodelen till en 540iAT-98 med GSm-Navi-TV. Delens sitter under plastkåpan tlll v om reshjulet.
//Roggan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.