AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.465

Ramsned bil.

Är spekulant på en M5a E34 som varit krockad höger bakskärm och dörr , men det verkar som att hjulen inte sitter exakt lika i hjulhuset, utan är förskjutet nån cm åt vänster så ja misstänker att ramen fått sig en smäll . Jag får köpa den till bra pris, så ja undrar om nån vet vad det kan kosta på ett ungefär att få bilen riktad? Kanske är svårt att svara på utan att ha sett bilen, men kan det bli väldigt dyrt eller är det lönt att göra nåt sånt?

-BeeMWe-
Fick en E30 riktad och lackad för 9 papp svart, något att jämföra mot kanske.

höger del av front var vikt uppåt och taket var vikt också.

Det lät ju väldigt billigt tycker ja!
Den bil jag är spekulant på har inga plåtskador, men misstänker att den varit krockad nån gång eftersom högersidan bak, samt koffert och tak är omlackat.
Vad kan bara riktning kosta om man får det svart?
Går det att rikta bilen nu i efterhand eller måste man plocka ner den?

Vitt brukar det vara 25papp för att montera den i bänken ;) sen börjar debiteringen.......

Du får nog räkna med att det aldrig blir bra om den är lagad utan att först ha riktats först. Sen beror det på hur petig du är. Du kan nog få hjulen på rätt ställe men då är nog inte karosen det iställlet för en billig peng. Runt 10 vid sidan om. Men som sagt bara för att du drar den i bänk innebär det inte att allt blir bra......den kanske inte går attt repa för en rimlig peng!

Är vädigt svårt att säga nånting utan att titta på skadan först...
Ta med bilen till en plåtverksta så kommer de kunna svara på om det är nån ide...

Det kan ju bli värre om du börjar dra nån stans...
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Lämna in den på en AMU verkstad (där dom har fordonsrep utbildning) var ett par år sen men en kompis riktade sin E30 för 2500:- Sen fick han göra allt jobb med att plocka isär/ihop den själv.

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
har samma fenomen på min bil
vänster bak och vänster fram sitter längre ut än dom på högersidan.
Bilen går rakt och har grym väghållning så jag funderar inte så mkt på det....förrens nu! AHH!

Mvh,
Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.