|
|
|
|---|---|
|
Hej Hej! Har ett litet probs här... min lilla bil bränner säkring nr sex som går till bakljus, kontrollpanelen, varvtalsräknare temp-givare, bränsle-givare, elspeglar och så... Någon som kanske har en hint var kortslutningen sitter, kanske brukar vara nåt vanligt problem... Tack tack! / Bonka Bäver ~ "Black Betty" | |
|
sätt i en spik..:P hehe /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
så ser du var ifårn de börjar ryka.. /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Hmmm, tror inte det va... Hehe... ;=) Jo, den brännar säkring 6 så fort jag slår på tändningen, vilket innebär: kortslutning...... någon ide? / Bonka Bäver ~ "Black Betty" |
|
|
hmm.. de kan ju alltid vara en sladd som e iklämm vid dörrarna... till elspegeln.. eller elhiss om de finns o går på den säkringen... kan ja mistänka.. bara kom de eller?? /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Tja igen... Tror inte det... Det är så att jag har lyft i en annan motor i bilen för ett par veckor sedan så det kan ju blivit lite komplikationer med den nya motorelen... och nej, elhissar jag inte... har felsökt på allt som går på säkringen... kopplat ur del för del och bränt en och annan säkring... / Bonka Bäver ~ "Black Betty" |
|
|
o den nya motorn går bra eller?? men de e väl inget på den säkringen som har nått o göra med motorn??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Koppa in en lampa på t.ex 21W tvärs över säkringshållaren på nr6 och öppna upp och känn, kläm och dra i kablage osh detaljer till den aktuella gruppen. Lampan lyser så länge kortslutningen är kvar men bör blinka till osv när du rör runt i grejorna. Börja där det finns risk för skadade kablar, där kablarna rör sig (gångjärn osv), ute i lamphållare osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.