AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.505

Malmöträff den 6/6/2004 - Vid Jägersro Center!

Sida 1 av 2
Det har kommit till vår kännedom att parkeringen vid öresundsutställningen/luftkastellet kommer att vara avspärrad för ombyggnad under delar av juni och juli månad, varför vi inte kan hålla våra träffar där.

Vi tyckte dock att det kändes tråkigt att lägga ned träffarna på grund av detta, och väljer nu att flytta träffen till den stora parkeringen på Jägersro Center i Malmö - den utanför travbanan!

Anmäler er gör ni som vanligt på träffsidan: Länk

Vi hoppas på lite bättre uppslutning denna gång än förra, även om vi hade trevligt då också.

Varmt välkomna alltså, Söndagen den sjätte juni, på parkeringen utanför Jägersro Travbana!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
kul kul kul hur många va ni på förra träffen?

Har en fet repa på höger bakdörr men massa annat roligt godis på bilen så man får hoppas man inte blir mobbad för repan :-)

BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN.
Förra träffen var vi fyra eller fem bilar vill jag minnas...bör inte bli så svårt att överträffa :-)

Tror inte du behöver oroa dig för att bli mobbad för en repa, åtminstone inte av mig. Jag tycker det är dumt att kasta sten i glashus :D

Välkommen!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Kul blir det lite åka okså eller
getrag,

Ingen runda planerad denna gång...

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Men

det blir säkert några sugna hoppas!

Mvh getrag

Jag kommer högst troligtvis. Om det blir i 320:n återstår att se då den ska ut på annons snart.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag kommer nog nästan helt säkert dit.

Fredrik
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Kom igen nu då allesammans,lite fler deltagare kan vi väl bli.
Det e ju bara trevligt o träffas o lära känna nytt folk.

MVh
M-ogge
Visa användare
94
RobTheBank
520iA -91
Jag kommer, om jag lyckas att vakna. Jobbar natt ju
vilken tid e det så ska jag nog dra dit ett par beemers :-)
vilken tid e det så ska jag nog dra dit ett par beemers :-)
Kl 13.00. Ungefär, vi kör akademisk kvart ;)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Kom igen nu! Det blir säkert kanonväder och det bör finnas fler beemers som kan komma!
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Intresset verkar ha svalnat rätt bra sen första träffen,
eller har alla tröttnat på sina BMWs och bytt bort dom?
HUr kan vi väcka intresset igen?

MVH
M-ogge
Börja med att själva dyka upp så är det en bra början :)

Ärligt talat så är väl inte alla intresserade av att åka till Malmö varje månad. Med första årsträffen är det skillnad, då vet alla att det kommer mycket bilar.

Det är inte antalet bilar som bestämmer om det blir en rolig träff. Sist var det i princip Kalle, jag och E38B12 som babblade bimmers i timtal, när intresset från övriga besökare var svalt :)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Olof:Om du tittar på anmälningslistan så ser du att jag e anmäld,har även fått brorsan att hänga på med sin 316 open air.
Givetvis har du rätt i att det inte e antalet bilar som avgör om det blir kul eller ej,
men håll med om att det e roligare ju fler som kommer.

En annan fråge e varför har ni valt Söndagar som träffdag istället för Lördag eftremiddag/kväll tex.
Jag skulle tro att rätt många e bakfulla på söndan och inte vill köra bil då.
JAg säger inte att det är fel att ha det på en söndag det var bara en allmän fråga.

Om man tittar i Helsingborg tex,på Lördagskvällar vid 9 tiden,så brukar det samlas mängder med bilar vid MC donalds (inte bara BMW).OK många av dom e där för att senare dra iväg o köra streetrace,men det verkar vara väldigt trevligt.

MVH
M-ogge
M-ogge,

Söndag har vi valt för att det känns som en dag då de flesta inte har något för sig. Vi har också försökt anpassa så att träffarna ska hamna på de datum då det inte körs F1 (har väl gått sådär).

Jag tror inte att det skulle komma fler bilar om man hade träffen på en lördag, kanske snarare tvärtom. Givetvis kommer det fler bilar om man anordnar en träff för samtliga märken, men det är tyvärr inget jag är intresserad av.

Problemen är, tror jag, att:

1. Träffarna är för ofta. Nästa år blir det inte varje månad, kanske varannan istället.

2. Inga aktiviteter utlovas. Det är helt enkelt på tok för mycket bry med att lägga upp en cruisingrunda inför varje träff, eller att hitta på andra aktiviteter.

För min del så handlar träffarna mest om att träffa trevligt folk och utbyta erfarenheter, kunskap och helt enkelt snacka skit. Att kolla på fina bilar är bara en bonus man får på köpet. Därför gråter jag inga floder om det inte kommer 100 pers varje gång. Runt 20 vore dock kul ;-)

Syns om 8 dagar! :)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Kalle:
JAg menade inte att du skulle anordna en träff för diverse bilmärken,det vill inte jag heller.
Det va bara ett exempel,det som e i HBG e ingen "träff" i den bemärkelsen,det e mest en allmän uppslutning av bilentusiaster,men dom samlas i princip varje helg.

Visst e det roligast o snacka skit o byta ideer om lite av varje med varann.

ÅÅ visst syns vi om 8 dar :-) Då kan vi babbla på som bara den.
Ska bli j****** kul,kul,kul

MVh
M-ogge
nu känns det motigt jag kommer ändå men jag fick min lister på dörarna stulna inatt på båda sidorna och en fet repa för på bak dörren för två veckor sedan.

jä**a idioter som inte kan skilja på mitt och ditt!!!
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Ja trött kan man bli på annat.
Stackars den man ser göra nåt sånt,då blir det stora bambam klubban som kommer fram.
Killen lär inte ha några tänder kvar i allafall.

Kolla på returbilen om du kan hitta några nya lister där.

WWW.Returbilen.se

MVH
M-ogge

Vi syns nästa söndag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.