AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.457

köpa X3 på måndag

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Hej!
Nu har jag bestämt mig. På måndag beställer jag en X3.Nu är frågan, skall jag byta in min Mazda 323F från -99 (9000 mil)med lite skönhetsfel,(liten repa nere på dörren, spolarmunstycke för strålkastare borta, liten plastbit borta på backspegel) men fullservad.Det verkar vara lite svårt att kränga bilar privat i 60-70.000 kronors klassen. Visserligen har jag väl bättre förhandlingsläge utan inbyte, men riskerar då att det kan ta tid att bli av med Mazdan.Om handlare tar 70-80.000, hur mkt kan jag då räkna med att få av BMW?Tacksam för råd.
/Anders
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
~55.000?

Mvh
JL
76
JL
316ti Comp. -02
Med tanke på prislappen på den bil du skall köpa torde de tusenlappar du förlorar på att byta in bilen inte spela någon större roll. Skönt att slippa besväret med att sälja bilen dessutom!

/Jonas
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Du har nog inget vidare förhandlingsläge på en X3, oavsett inbyte.... väntelistan är LÅÅÅNG, jag tror ingen BMW-handlare ger bort rabatter utöver de 'tvingande' som kan finnas avtalade genom t ex vagnparksavtal med arbetsgivare eller så.
Länk
Men jag tor ändå du borde kunna få bättre betalt för Mazdan om du säljer den själv, även om det är till en handlare. BMW-handlaren lär knappast vilja ha den i sin bilhall.

/// Gunnar E.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Precis som du skriver Gunnar, de vill nog inte ha en Mazda där är jag rädd för. Det kanske inte är så vanligt med så här tvära kast bland bilköpare.3 mån.levaranstid är det på bensinare, mkt längre på diesel. Modellen verkar sälja bra.
/A
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Så det förekommer att bilhandlare vägrar inbyte av en rel. ny bil?
/Anders
Sigdarve:

Tror inte att Bmw Solna byter in annat Bmw och de får inte vara för gamla läs äldre än årgång 98-99 om jag inte mins fel.

starre: har för mig att solna byter in även andra äldre bilar, men att de går till en annan firma. Fast då får man ju extremt lite för bilen...

/Cronor
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
BMW Solna byter mycket riktigt in även andra bilar än BMW, de bytte t.ex. in vår gamla Ford Galaxy -96 mot nuvarande bil.
Vi på BMW Solna byter in vilket bilmärke som helst oavsett årsmodell! De bilar som sedan säljs i hallen är däremot enbart BMW/Mini som är max 5-6 år gamla och svensksålda. Andra bilmärken samt importerade BMW säljs direkt vidare till andra handlare.

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
ThaMaztr:
Kanske jag dyker upp nästa vecka, skall höra med Uppsala först vad de ger.
/A
ThaMaztr:

Okej enligt Caspar så fick man väldigt dåligt inbytes pris om bilen var gammal du hörde själv vilket pris han skulle få för sin Z3a.
Sigdarve: Var det inte du som skulle köpa E61?

Mvh Elvis
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
BoogieE:
Man kan väl ändra sig! Körde en X3 förra veckan och gillade den skarpt, inte samma lyxkänsla som E61, men det går egentligen inte att jämföra de båda.Hat börjat tänka mer praktiskt och kan inte förneka väglaget nov-mars.Dels har jag en tuff backe på väg upp till min sommarstuga som vid regn inte ens min framhjulsdrivna Mazda klarar. Och så har min sambo fått vara med och välja, så det får väl bli som shoppingbil till henne;-)Jag får väl behålla Mazdan, det verkar som att ingen vill ha den:-(
/Anders
Självklart kan man ändra sig! Jag har börjat snegla mer och mer på terrängbilar själv, även om jag drömmer om en större sak... :-)
Vad? Vill ingen ha Mazdan, eller är det att du får för lite för den?

Mvh Elvis
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
för 6 mån sedan satt jag här och sa att jag är absolut ingen Jeep/SUV människa. Utan att egentligen ha provkört en SUV!Men nu är jag rätt såld. Nån finns det säkert som vill köpa den, men jag har sett dylika bilar för 60.000 privat som varit på annons i flera månader.Jag får se hur jag gör. Special price for you Elvis 59.000 :-))
starre: Mjo, det var extremt dåligt bud han fick tycker jag :/
Egentligen är det alltid bäst (enligt min egen uppfattning) att sälja bilen privat, men det är ju mer bekvämt att byta in den iom att man inte behöver tänka på annonsering osv.

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Sigdarve: Man tackar för erbjudandet, men det ligger en bra bit över min prisklass för tillfället, tänkte köpa någon gammal skrothög för ett par-tre tusen... :-)

Visst är det en speciell känsla att sitta en bit över backen med rejält med plats att breda ut sig på? ;-)

Mvh Elvis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.