AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.711

328 försäkring

Soton
Nån som kan ge mig i vilket härad den ligger?
12 skadefria år, landsbygd -15000 invånare.

Servic isnp. 1 o 2 låg på 4000. Inte så farligt.
600 till om man har ac på insp2 servicen.

I was born on olymphus to my father of soul. Raised by the women/demons tamed to reigh the...
The spell your under, will slowly rob you of your virgin soul..
Soton
Ingen som törs delge sin 328 försäkring...?

7 st fabriksnya BMW på 10 år! Slå det ni... eller ekonomisk idiot, välj själv.. Nr 8 kommer i februari!
tr
44
transalp
Ford S-max Titanium
328i -e46 1:18
Williams BMW FW22 1:43
5200:-/året hos sockenbolagen, helförsäkring+ extra utrustning 20.000:- + nån viltskadespecial.
Be
2
BengtUno
328T -96
Betalar 3800:- helår för en 328T -96
hos Dial!!

\/\/\/\/\/\BMW/\/\/\/\/\/\/\
Mi
542
Micke R
328i -98
328i E46 -98
7000:- hos IF. Boende i Stockholm, Max Trafikbonus, Max Vagnskadebonus.

Mvh / Micke R
4500kr/år. Helförsäkring. I ett samhälle med 23000 invånare
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
328iT-95, 4900:-/år helförsäkring med lägsta självrisken på vagnskada hos Ok/Q8(Folksam).

Jag ser på BengtUno´s inlägg att jag måste byta till Dial...
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
Själv har jag ca 7500.- för min 328 T -96 vilt & vandalisering helförsäkr. bor i villa förort till Stockholm.
Var bor Ni ? verkar vara dags för bolagsbyte !!
jag har länsförsäkringar

Kimpa
-96 328 Touring
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Jag måste bara tillägga...Jag har min på Ölands F. (Socknenbollagen) Jag körde på en grävling i sommras och jag hade helförsäkring + Den extra för vilt special...Dum som jag var så sa jag till försäkringsbolaget att det var en grävling jag körde på och tydligen så är det bara Grävling som inte gäller som vilt??Alltså jag fick stå för självrisken själv..Och det var visst inget försäkringsbolag som hade med grävling.Men dom har ju med typ allt annnat.Hund nötkreatur lo djur osv...

Mickqe
Mi
542
Micke R
328i -98
Alla som någonsin haft en dålig upplevelse med försäkringsbolag vill väl varna för det MEN jag tror ändå att det för Sockenbolagen måste utfärdas en extra VARNING!

Jag har haft strul med dem på deras högsta nivå, dvs kontoret i Gamla Stan i Sthlm. De är inte proffesionella och tycks mig sakna grundläggande utbildning. Jag fick min vilja fram först efter att jag krävt att få träffa VD:n personligen och diskutera med honom mellan 4 ögon.

De första ursäkterna till varför de inte ville laga min (fd) Scorpio (som blev påkörd bakifrån stillaståendes vid ett rödljus på hornsgatan, en BMW Compact mosades in i baken på min bil av en Volvo 745. Compacten var riktigt Compact efteråt om man säger så.....!) var att det var för DYRT!
Det spelar ingen roll vad det kostar sade jag, ni måste laga den eller lösa ut den! Nej, lösa ut den tänker vi inte göra och vi tänker inte laga vissa grejor för det är för dyrt!

Om de sagt att de inte bedömde att det kom från skadan kunde jag förstått dem, men nu sade han att det var pga att det var för dyrt! Jag trodde inte mina öron och bad därför att få tala med en av deras jursiter för att kunna diskutera det avtal jag hade ingått med dem - med de hade de inga jurister!
Sockenbolagen är enl. min uppfattning ett Musse Pigg företag.

Jag har därför valt IF som f-bolag. Försäkringen är dubbelt så dyr men det anser jag det vara värt, till vis del får man faktiskt det man betalar för. I IF går det i alla fall att få rätt, de har utbildat folk. Det fick jag bevis på när jag hade med deras månglande säljarkår att göra. Jag fick ett pris på min försäkring och accepterade. Det visade sig dock att IF räknat fel varför jag efter två månader fick en tilläggsfaktura på 2000:- som jag självklart inte godtog. Efter en del bråk med olika säljare ringde Chefen för motorförsäkringar och sade att jag givetvis hade rätt och att han bad om ursäkt för de kunskapluckor försäljningsorganisationen har....

Mitt pris ovan är det "korrekta" IF priset. Dvs det man får om de räknar rätt från början.

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Min kostar 4500/år i Länsförsäkringar 1500mil.10 skadefria år ,stad. LF är överlägset premiemässigt med de bmw jag ägt. Tyvärr ska de ha intyg om nyckelkontroll av bmw vilket kostar 950 pistoler.

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
mageng !!
Var bor du ?
Fick just en ny premie på min 328 T -96
LF skulle ha 14 400.- tyckte inte att en 100 % va på sin plats så jag skall börja ringa runt.
Bor i förort till STH , 7 skadefria år, Villa

Kimpa
-96 328 Touring
calles80
Jag har en importerad BMW 328iA års. 96 och kör ca. 10-15000 per år, 23år gammal grabb, bor i utkanten av Sthlm, helrisk försäk. Betalar ca. 13000/år SalusAnsvar
Visa användare
879
mageng
528iA -99
-Kimpa
Jag bor i Helsingborg. Jag är förvisso 33 men jag vet inte hur mycket det påverkar. Det kan skilja ganska mycket i premie beroende på var man bor I en stad. LF är nere på församlingsnivå när de sätter premien. Dålig statistik= dyrt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.