AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
809

m-chassi fjädrar?

Ny
7
Nyberg83
330 Touring - 01
Jag har en bmw 325i - 92......inget m-chassi lr likande.....vad jag vet iaf...

då till min fråga....jag tänkte sänka den lite fram, passar det att stoppa på m-chassi fjädrar på orginaldämpare???
lr måste jag köpa speciella m-dämpare?

jag vill bara sänka den typ 15-20 mm...och bara framtill...inte bak

har kollat runt på lite olika ställen men finns ju massvis av alternativ verkar det som....nån som har ett enkelt förslag om man bara vill sänka den lite smått framtill?=)

tacksam för svar

MvH

Nyberg
Visa användare
74
Wild Eagle
328i Limo -96
Låt bilen stå på en lyft med belastad fjädring och värm då med gassvets lite på fjädrarna rruntom fjädrarna tills du tycker att det räcker och gör samma sak på andra sidan......

Jag tar ingen ansvar på hur hjulvinklar och sånt kommer att påverkas men bilen komme att sänkas något.....
FÖLJ INTE OVANSTÅENDE RÅD

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Ny
7
Nyberg83
330 Touring - 01
näe nå sånna där grejer tänkte jag inte ge mig in på=P

är det ingen som vet om m-chassi fjädrar fram passar på en orginaldämare....lr förslag på vilken dämpare man ska köpa?
mina framdämpare är ändå lite dåliga så jag ska hursomhelst köpa nya....

MvH

Nyberg
det gör dom säkert, sänkfjädrar passar oavsett dämpare, enda problemet är väl att dämparen får arbeta i fel läge och därför slits ut förtidigt, men med 15-20mm sänkning borde det spela mindre roll.. originalfjädrarna sjunker juh ihop under årens gång så det borde finnas lite marginal kan man juh tycka.

så det ska nog passa alldeles utmärkt, sålänge det är fjädrar avsedda för din modell.

/mvh jocke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.