AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
782

535 automat årsmodell 91

Den har gått 30 tusen mil! Bra skick på den! Vad Tycker ni priset på en sån bör vara? Vad bör man tänka på extra nogrannt på, så man inte behöver lägga ut tusentals kronor 2-3 veckor efter man har köpt den?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
4-7000?

Mvh
4-7000!!! Vilken planet kommer du ifrån???
Normalt torde vara 20-25000:-.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Jag köpte min 535i 89a för 24500 om jag minns rätt men då fick jag reg besiktiga o skatta. Nu har antingen toppen spruckit eller topplockspackningen gått. Räknar med att det ska kosta 10-11000 att fixa om jag köper beg topp ny kam och vippor packing mm och fixar det själv. När man köper bil kan man ju aldrig veta om den håller eller inte.. Har bara haft den ca 2 månader :(
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Det beror helt enkelt på bilens skick, motorn håller ju hur bra som helst, det är ju kammen som är svagaste punkten! En rostfri i mycket bra skick kostar nog kanske en bit över 30000:- där nere, jag gav t.ex 38000:- för min -89:a i oktober förra året, och den går hur bra som helst, kan nämna att det också är en automat, fast den hade bara gått ca 15000mil.

//Mvh Simon
a_bmw: Kolla om kam & vippor är bytt på den, annars kan det vara dags att göra det.

Hejs

Fast`n Loud Turbo Proud.
Känn även efter hur lådan är, om den växlar hårt så byt olja i den.

Höpp

Fast`n Loud Turbo Proud.
Han vill ha runt 22 tusen för den! Men som sagt! 30 tusen mil gör mig lite nojig! Vi ska åka och titta på den om en vecka! Om den visar sig vara i bra skick! Kan den vara något att slänga ut pengarna på!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
a_bmw: du har ingen länk till ev. annons på bilen?

Har man råd att ha en 535 så är det en underbar bil!

//Mvh Simon
Det är en person jag känner som ska sälja bilen! Han har inte satt in en annons ännu! Men det jag vet om bilen är att den ser bra ut! Han har bytt bromskivor förra sommaren! Det gick på 7 tusen! 2 nya sommardäck finns på bilen! Han köpte den nere i tyskland och den har gått problemfritt sen han köpte den! Då hade den rullat 22 tusen mil tror jag! Funderar på att göra ett m-test på den! Kan vara värt pengarna!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
30000mil är enligt mig ingenting för m30 motorn som sitter i, det är som sagt toppen, främst kamaxeln som är största svagheten. Bromsskivor fram får man byta lite oftare på en automat än på en manuell. Och om bilen har gått utan problem för honom så verkar det ju riktigt bra, man ska aldrig stirra sig enligt mig på miltal eller ägarantal, det är skicket som räknas, men man måste ju veta vad man ska kolla när man köper, och känner du dig osäker så kan du ju göra ett m-test. Klarar den det så bör den ju vara i bra skick, men det är heller ingen garanti.

Har läst om 535:or som gått ca 56000mil, visst de har fått byta kamaxel och andra slitdelar som alla andra, men enligt dem så har det inte varit nåt mer än det.

//Mvh Simon
Tack för svaren! Har kollat runt på 525or men det kan bli en 535a! Jag får se! Simon! Ditt inlägg gjorde mig mindre nojig över dem 30 tusen mil som den har gått!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Vi har i familjen två bilar med m30 motor, med de har inte gått så långt, ca 19000 och 15600mil, och båda har hittills gått utan problem, de startar i alla väder osv. Största minuset är enligt mig soppa förbrukningen, men på långfärd är det inte så farligt, jag kommer ner på ungefär litern med min automatare. Men glöm inte känna hur lådan växlar osv, de är inte billiga att reparera om de skulle gå sönder (beror på vad som går sönder också).

Det finns ganska mycket info om 535 tror jag om man söker här på forumet.

//Mvh Simon
Mm! Min farsa ska följa med och titta på bilen! Han kan mycket! Sen får vi se! Hoppas att han säger att den är ok! Kanske till och med kan få den för 20 tusen jämt om han vill vara snäll! Har suktat på bmw länge nu utan det har blivit något! e34 karossen är ju fantaskisk! Kom 88 och glänser än idag! Dem har verkligen lyckats med den!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Kan inte göra annat än hålla med :)

Lycka till, vi får hoppas att det är ett bra ex. av 535
Tack!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Sorry, fick för mig att det bara var en automatlåda som skulle säljas?...

Kolla att automaten växlar mjukt o ryckfritt, renovering är dyrt.

Mvh
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hehe, när man läser inlägget igen så ser man faktiskt att man kan tolka det fel! :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.