AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
667

- Resator =Jänkare

Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
Tog bort resonatorn häromdagen och ersatte den med ett 70*2mm ersättningrör,nu kör jag omkring i en smattrig jänkare :(( dvs.fick tips om att ta bort resonatorn för ett manligare sound på femfyranollan men ack vad jag bedrog mig då bilen vid kallastarter så låter den smattrigt som f**... när arbetstemp är uppnådd låter den OK(dovt och tungt utan att störa varken ljudmässigt eller i bilen) men vid gaspådrag efter 2500rpm så börjar den smattra som värsta 70-tals camaron.Vad ska jag göra? har några alternativ. nr1.sätta tillbaka resonatorn och aldrig mer tänka på roligare toner.nr2.ta bort den ena burken bak då jag hört att den kan orsaka motresonans när avgaserna går tillbaka till burk ett(för er som inte vet så finns det två slutburkar men bara ett utblås)nr3 tömma kontot och köpa ett erkänt bra system.nr4 sätta tillbaka resonatorn och ta bort den ena burken bak...

har någon erfarenheter ang v8 avgassystem så var inte blyg med tips och teorier...Kör BMW inte amerikanare!!!
Mvh Rickard

I.P.S.C Skaraborg
Alt nr:3 är att föredra om du vill ha ett härligt V8-sound utan överdrifter.
Jag är mycket nöjd med mitt Ferrita-system, från kat och bakåt.
Bl.a så byts då "resonatorn" ut mot en slags minidämpare som ser ut som ett tjockt rör som är ca: 40cm lång.
Dessutom väger org-systemet bly jämfört med Ferrita-systemet.

/Lazze
Länk
Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
Är inne på nytt system oxå,men tänkte exprimentera lite först...men dé gick inge vidare:( vart köpte du ditt system? och vad kostade detta?

Mvh Rickard

I.P.S.C Skaraborg
Ferrita "custom" med slutrör och ljud enl. önskemål i rostfritt ligger på ca 8500:- klart på bilen (byggs/monteras i Köping)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Som Gasar-Magnus säger så byggde Ferrita systemet på plats i Köping enligt mina önskemål. Totalkostnad: 8.500:-

/Lazze
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.