AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
674

Hjälp! För höga avgasvärden!

Ar
8
Armend
325 cab-87&sedan-92
Hej, allihopa! Jag har en 325 E36 92årsm. som har för höga avgasvärden, trotts att jag har byt kattalysator, lambdasond, tändstift, olja och termostat. Misstänker att det kan vara något med lufmängdsmättaren(inga plaströr som är spruckna).

Är det nån som vet vad det kan bero på eller vet ni någon knep som man kan använda för att man ska kunna gå igenom besiktningen?

Tacksam för svar! KÖR HÅRT/Armend

vi hällde i 5l k-sprit i en bil vi bes förra veckan.det fick ner avgaserna till noll." hade förstora spridare i" det löser ju inte problemet så du kan bränna katten om du inte fixar till avgaserna
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du gjort en diagnosavläsning av motorelektroniken?

Om inte, skulle jag rekommendera att du gör det. Det kan ofta bespara dig både tid och pengar då du kanske byter ut fungerande komponenter i onödan och "på känn" annars.

Hur såg stiften ut när du bytte dem? Deras utseende kan ofta avslöja en hel del om hur de olika cylindrarna fungerar.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ar
8
Armend
325 cab-87&sedan-92
Hej på er, C.Sund& Johan B! Jag fick bilen igenom besiktningen efter att jag hällde i k-sprit och gräsklipparebrännsle. Det här med k-spriten fick jag tips av många andra med och det va helt otroligt när jag gemförde värden på den förra och den nya besiktningspappern:) Tackar så mycket för din bevis C.Sund.
Min bil går fint både när den är kall och varm och det är bra tryck i den. Så därför misstänker jag inte mina spridare men vem vet... Jag ska testa Johans tips nån dag. Har haft fullt upp med skolan och den sita tiden och har inte kunnat svara, sorry! Men jag är MYCKET TACKSAMM för era tips!

Mvh/Armend

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.