|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
hobbe Z4, aerokit vad är det? Ringde BMW i morse, med lite tur kan jag få min bil i denna vecka!! /Syr |
|
|
SYR, aerodynamikpaketet. Titta i din katalog/broschyr. Grattis ! |
|
|
Caspar: vad är Mabi? Låter intressant att hyra en Z4a... / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
UFO: Ett hyrbilsföretag; Länk /eFx |
|
|
(Finns på nedervåningen hos BMW Solna.. skulle jag också skriva..) /eFx |
|
|
eFx svarade på frågan, men jag kan rekommendera att hyra bilen antingen för att det är kul eller om man funderar på att köpa så att man får en lite längre provning och dessutom märker hur bilen blir efter ganska tuff behandling. Förra årets pris var 450kr/dygn ex mil vilket måste anses som billigt. Den svarta Z4an är tyvärr bara en 2.5a, jag hyrde den förra året och det är lite för lite mos... De skall få in en till Z4 i Solna men jag vet ej om det är samma motor. /Caspar |
|
|
Tack för era svar. Jag hittade deras hemsida själv innan jag fick länken...:–) Hittade ingen Z4a där dock, så jag mailade dem och frågade. Fick följande svar: "Priset för en vecka är 5690:- inkl 100 mil + ev självriskreducering 110:- / dag (självrisk 3000:-) Priset för en månad är veckopris x 4 men då ingår självriskreduceringen." Lite saftigt tycker jag...450:-/dygn låter däremot klart intressant... / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Det gick väl inte ihop för dem förra året. Bilen har stått för försäljning hela vintern hos BMW men inte gått iväg.. 450:- var ett helt lagom pris (+45kr/mil), men de har nog tagit bort det nu.. :-( /Caspar |
|
| snart är väl även den gestapogröna hos Mabi... den har ju stått osåld sedan påven gick i kortbyxor :-) | |
|
Nytt svar från Mabi: "I år har vi bara 1 st bil: en svart 2,5 liters 1265:- / dygn inkl 30 mil 2635:-/ weekend inkl 100 mil Tillkommer gör 110:- / dag i självriskreducering. Bilen kan endast hyras i Stockholm." Den sista meningen var ju inte kul att läsa för en nordvästskåning...;–) / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Jag låter bli att kommentera det där om skåning.. :-) Mabi tillämpar billigaste pris när man hyr, dvs de har ett lågt pris utan mil (450:- + 45:-/mil förra året) samt ett högre pris med ett gäng mil och det som blir billigast när man lämnar tillbaka bilen få man betala, så de kanske har ett lägre pris om man inte skall köra så mycket. En weekend i Hufvudstaden med en Z4'a låter väl inte fel?? /Caspar |
|
|
Caspar, dom har inte tagit bort det. 450:- / dygn + 45:- / mil gäller fortfarande om man inte skall köra så långt! /eFx |
|
| efx va letar du efter..en z4 kanske | |
|
bmw_jerry: japp! har du några över som står och samlar damm? =) /eFx |
|
|
Efx: Du som har goda kontakter på Mabi, köp loss den svarta efter sommaren. Två år som hyrbil borde ju tar ner priset till nästan 0... Sedan är det bara att reparera, reparera, reparera reparera..... /Caspar |
|
|
Haha.. ja det var ju bara det lilla problemet där du talar om i slutet....! :P /eFx |
|
|
eFx: Du vill inte hyra min 2,8a tills Du hittar en ny leksak?? 5K/mån (ink 100 mil).. only for You my friend /Caspar |
|
|
Har just skaffat mej en Toledoblå Z4 3,0 med svart skinn svart cab m.m.Tycker själv att den är kanonsnygg ingen dussinvara precis. /Hans |
|
|
låter som en snygg färg! har faktiskt alldrig sett en blå z4. har du bilder att dela av dig? och för att komma tillbaka till trådens andemening: hade du vita blinkers som standard på den? |
|
|
Återkommer med bilder. Utrustad med orange blinkers. Har för mej att jag läst i en gammal prislista (från-03) att 3,0 som såldes i Sverige var utrustade med vita blinkers. /Hans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.