|
|
|
|---|---|
|
Hittade denna bilen av en slump och tyckte ganska mkt om färgen! Finns det möjligtvis nån där ute som vet vad den heter? Länk till bilen: Länk /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." | |
|
Det är sierrarotmetallic, tror jag. Mvh Länk |
|
|
Eller siennarot men jag tycker den verkar lite för ljus föratt vara det. ________________ Körde tidigare SAAB 9-5 men har nu fått tebax förståndet och letar BMW!! |
|
|
står på annons sidan att det bara är röd metalick=) ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
CIP |
Min bil är sierrarot, och min är mer åt terracotta-hållet, mer å apricos. jag tycker den där verkar för mörk, men man vet ju inget om kvalitén på kameran, ljus mm... //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
|
CIP: Jag hade din bil i åtanke när jag hittade denna bilen dock kom jag fram till samma sak som du...hmm.. Så vitt jag har förstått så är din bil Idividual-lackad men det står det inget om på denna bilen och det brukar dom skryta med ganska duktigt på mobile.de om bilen har någon som helst koppling till BMW-Individual...så det borde väl kanske tyda på att bilen i fråga inte har samma färg som din men vem vet! Ingen annan som har en idé? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Efter att ha kollat lite nogranner och jämnfört med farsans bil som är siennarot (inte sierra) så kan det nog stämma att det är den färgen för den blir rättså ljus i direkt solljus och ser lite vinröd/brun ut i skugga. ________________ Körde tidigare SAAB 9-5 men har nu fått tebax förståndet och letar BMW!! |
|
| Är det inte calypsoröd? | |
CIP |
Ok, så det är skillnad på sierraröd och siennaröd...trodde nån bara skrivit fel nån gång :) Då kanske sienna är lite mörkare då. //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
|
Håller med Grodan, Calypsoröd! Har en kompis som hade en e36 325 cab med den färgen, mycket lik... /Wille |
|
|
Detta är en otroligt dålig bild men det finns lite antydningar på att den blir ljusare i ljus om man kollar runt grillen och bilden på mobile är ju tagen i direkt solljus Länk ________________ Körde tidigare SAAB 9-5 men har nu fått tebax förståndet och letar BMW!! |
|
CIP |
Ja det är inte sierra, men calypso är ju inte omöljigt. //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
|
CIP// Min 320-E36 var Calypsoröd och det var den färgen. Finns på galleriet här också, Karlstad, Marcello. |
|
|
Jag tror fortfarande att det är sienna eftersom calypso är mer mörk vinröd. ________________ Körde tidigare SAAB 9-5 men har nu fått tebax förståndet och letar BMW!! |
|
|
Persson// Det finns olika versioner av Calypsoröd precis som svart där det finna olika. Det är Calypsoröd i grunden. |
|
bmwdr |
Calypsoröd |
| Jag har calypso på min också... de kan vara så att den är lite blek, står i solljus eller att kameran är kass som gör att färgen inte gör sig riktigt rättvis för calypson är lite mörkare än vad bilden visar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.