|
|
|
|---|---|
|
Ska bygga in lite nytt ljud och skulle behöva lite hjälp från proffsen här på forumet med att få ett så välljudande system som möjligt. Har just nu i bilen en Reverse enhet men har köpt en Business CD RDS som ska in på fredag. Hade tänkt att koppla på en hög/låg nivå omvandlare för att kunna få ut lågnivå till steget. Blir det bra? Som framsystem har jag tänkt mig att använda mitt knappt spelade Infinity Kappa 5.25" kitsystem. Hur stor är lådan som sitter i dörren och vad bör jag göra för att dessa tungdrivna högtalare ska trivas och spela rätt i denna lilla låda? Jag har en JBL GTi 12" Bas i 54l (tror jag) portad låda med 4" port som är riktiad uppåt. Hur ska jag placera denna för bästa bas in i cupen? Steget jag har är ett 4-kanaligt BOSS-steg. Helt klart den svagaste länken i kedjan, kommer att byta det efter semestern när ekonomin har återhämtat sig något. Var ska jag sätta diskanten? I Mellanregister uttaget eller "hålet" som sitter vid backspegeln? För att få bäst ljudbild. Var är bäst att dra lågnivåkabeln i E39 för att slippa störningar? Några fler tips eller nåt som jag har missat så är ni välkomna att skriva det. Tackar för hjälp M.V.H Martin Schnelle fart, Härliche fart. Länk | |
|
Inte svar på allt men: Hög till lågnivå blir bra, några lågnivåkablar blir det ju knappast att dra då eller? Eller du menar att sätta omvandlaren fram och omvandla alla 4 kanalerna? Bättre att dra ett par högnivå bak kanske och sätta omvandlaren nära steget. Högnivå bak kan du hitta över vänster hjulhus, den separata delen av ryggstödet där går att att lossa. För bra ljud måste du spela genom skidluckan. FP |
|
|
Hade tänkt mig att sätta omvandlaren fram och endast omvandla de främre kanalerna. Ska ändå dra nya högtalarkablar fram så då kan jag lika gärna dra fram lågnivån. Eller finns det några nackdelar med detta? Tack för hjälpen hittills Folke... Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.