|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon på forumet som med säkerhat kan säga att det är fördraget i E46 -02 för eftermontering av multiratt?? mvh //jocke | |
|
Skulle också vilja veta detta. Behöver farthållaren "aktiveras" på något sätt? Har dock hört flera säga att det skall vara plug & play. |
|
|
Sök och se i forumet på flera ställen ang. samma fråga. Det är knappast troligt att alla detaljer för en farthållare förutom styrningen via knapparna är monterade, dvs centralenhet, div givare, ställmotor för gasspjället osv. Kolla t.ex om det sitter en brytare på kopplingspedalen på samma sätt som den som sitter för bromljuset på bromspedalen. FP |
|
CIP |
Enligt papperen på min bil (utrustningskoderna) så ska den ha haft multiratt från fabrik. Troligen så har den bytts ut eftersom jag inte har det nu. Då borde jag väl kunna montera dit en som blir att passa eller? //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
kolla i tillbehörskatalogerna. för 6-cylindriga E46:or är det bara att köpa, kostar från 2-4 papp. kanske måste DIS-kodas, men annars är det bara att montera. själv har jag en 4-cylindrig E46 och då verkar det inte fungera. jag la in en fråga om detta, men bristen på svar visar att det inte ska gå att installera multiratt i en 318iT E46.... Mvh Johan |
hej! nu har jag slitit bort min airbag. eller rättare sagt testat både på en 528iAT -00 och min 318 iT -01. det verkar vara fördraget på min 318iT -01, åtminstone sitter det samma släpring som en bil med multiratt har samt anslutning för kabeln från multiknapparna. Jag har inte bytt ratt ännu, eftersom den airbag + multiknappar jag hade lånat inte passade. Men den stora frågan är egentligen om det behövs DIS-kodning efter monteringen för att farthållaren ska "hoppa igång"? Mvh Johan |
|
Jeg har ettermontert et multiratt i min 2003 E46 318d Touring..."plug & play" :-) "Freude am Fahren" |
|
| Johan (AutoPower): Att det finns anslutning för knapparna till multiratten betyder inte att det är fördraget(Jag har testat). Samt det behövs ingen DIS-kodning för att få den att fungera. Kan maila dig installations intruktionen för hur man monterar knapparna om du nu inte redan har den. | |
| Någon som har provat på en -00? Jag manglar multiratt på min 323 Ci. | |
MS, maila gärna installationsinstruktionen! vad behöver jag om det inte är fördraget? är det kabeln från baksidan på släpringen som går in vid rattstången som behövs? Mvh Johan |
|
Jag monterade, eller rättare sagt BMW i E-tuna, mulitratt i min 330 Ci-01 i veckan. Ca: 3300 kr för knappar och arbete. Lägg sedan till lika mycket till och du har en M2-sportratt med multifunktioner. Toppen. MVH Tobias |
|
|
Tobias: Fick du en helt ny rattkrans då eller bytte de bara så du fick knappar på den gamla? Var detta inklusive farthållare? Låter som ett kanonpris i såna fall. MVH |
|
|
Crisse: 3300 kr är för knappsatsen samt arbete för 6-cylindriga bilar. BMW i Danderyd sade att det gick och även i Eskilstuna, men Norrköping där jag bor hittade inte ngn monteringssats och kunde inte säga ja till arbetet. Detta förutsätter att du har sportratten (den med delad eker nedertill). Alla egenskaper kommer till (förutsatt att du har telefon i bilen osv), såsom farthållare, stereostyrning mm. Men som du kan läsa ovan, jag bytte hela ratten till den ratt som sitter i M-paketen och std. i M3 E46. MVH Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.