|
|
|
|---|---|
|
Är på jobbet nu. En kompis på jobbet har en M3a 94. Han skulle ta fram den ur garaget idag men den startade inte, den går runt och allt men den går inte igång. Då testade han att rulla igång den och då startade den, lite halv skumt. Någon som har en anning om vad som kan ha hänt? Vore tacksam för hjälp. Mvh / Krulle | |
|
Ingen som har någon liten fundering?? Eller är det bara att åka in till bmw och va beredd på att få en "liten" räkning?? |
|
| Kan vara dåligt batteri bara. | |
|
Han har undethålltsladdat det hela vintern till och från, men iofs, klart att det kan vara det, en enkel sak att testa själv. Vi får börja med det. Tackar. |
|
|
Men om den till slut gick igång så är väl problemet löst? BMDoubleV Min bil: Länk |
|
|
Nu har jag tänkt lite. Batteriet borde ju inte alls va dåligt om startmotorn går runt helt som vanligt, eller hur?? Och angående att bilen gick igång, ja det gjorde den när vi rullade igång den, men den startar fortfarande inte med nyckeln :/ |
|
|
Tror ändå att det kan vara batteriet! Om det är lite dåligt, kan strömmen räcka till att dra runt startmotorn, men inte ge ström till spolarna. Prova med startkabel.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kan ha blivit kondens i soppan om den har stått med lite bensin... -= B e e m e r =- |
|
|
Okej, det blir startkabel imorgon då. Kondens, den har ståt inne, sen så har han ju åkt med den en del så jag tycker det borde gått runt så mycket så att den lilla eventuella kodens som kan ha funnits borde ha försvunnit. |
|
|
Pratade lite mer med han nu. Han startade bilen förra veckan när han körde ut den för att tvätta vaxa polera osv (första gången efter vintern) Sen det att han stängde av den då så har den inte fått att gå ingång med nyckeln sen dess. Så tycker ju inte att batteriet borde kunna ha blivit så dåligt sen dess så då ha desutom laddat batteriet under tiden. Sen det med kondens borde man ju kunna utesluta då oxå. Ja det får väll bli att åka in till BMW ist. |
|
|
Säkerligen fått in fukt någonstans... låt bilen stå ute i solen under dagen, gärna med motoruhuven uppe om möjligt! __________________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
| även om bilen står inne kan det bli kondens i soppan testa med att tanka bilen full då brukar d funka om det nu är det som är felet | |
|
motorcykeln min gjorde samma sak igår, den gick runt och lät som normalt, men startade inte om man inte rullade igång den, testade med startkablar då gick den igång med det samma. så testa det först innan ni gör nåt annat. /mvh jocke |
|
|
Nu har vi tankat den full o kört en massa med den så eventuell fukt borde ha försvunnit iom all värme motor utvecklar. Märkte idag när vi kollade på det att även El-hissarna lagt av. Så det är ju väldigt lustigt att både el hissarna samt att den inte startar med startmotorn hänt sammtidigt. Är ju dax för 10.000 mila service nu så kanske är ngt som "brukar" hända då? =P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.