AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.859

turbo i 320?

Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
tänkte börja med att säga att jag har sökt inlägg men inte hittat nåt av värde.. har fått en ny bruksbil och tänkte kolla om det finns nåt smidigt sätt att köra turbo i m20b20 typ om man kan använda luftmängdmätare & spridare från e34 535 el liknande? nu är det här bruksbilen så jätte effekt är jag inte ute efter däremot vill jag ha så mycket som möjligt utan att kompsänka... vore tacksam om det finns några som kör 320 turbo alá snik=) å vill berätta sina specar...

bilen: Länk
Visa användare
21
Norling
320d Touring -09
Sök igen.
turbo NEAR m20b20
turbo AND m20b20
turbo AND 320 NEAR lmm
osv osv...

Finns nog läsning för dig en månad framöver ska du se
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
asså ja HAR sökt och läst typ halva kvällen igår men hittar inte vad jag är ute efter, visst det finns massor av läsning om folk som vill byga turbo i m20b20... men jag är ute efter folk som har kört med turbo i dom här motorerna och vill veta vilka setuper som funkar...

Bu
173
Butcher
320 2.5 TIC -85
325 Touring -88
Garrett T25 på adapter från grenröret, Audi s4 intercooler, Original spridare + en 300cc på tryckvakt......
Laddar 0.7 med backad tändning och är totalt orörd i motorn. Räcker för att busa med M-bilar : )
Har kört ca 3000 mil överladdat så driftsäkerheten är helt ok.
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
fan va kul, e precis nåt sånt ja letar efter=) hur mycket har du backat tändningen?

Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
tjena jag körde premiärturen med min 520 idag! fungerar ÖVER förväntan. motorn är orörd.

vänd original grenrör upp&ned bygg en adapter och smacka dit en
mitsubishi td04hl-16T (volvo T5),intergrerad dump och wastegate.
intercooler från saab 9000. sen är det bara att koppla olja och vatten och dra rör till och från intercooler. jag kör änsålänge med original insprut och har ännu inte backat tändningen. men jag laddar 0.5 och det finns inga spikningstendenser överhuvudtaget.

bilder och beskrivning kommer snart på moffa.nu

www.moffa.nu
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
trevligt trevligt... har iofs en 9000ic liggandes så det blir till att använda den sen, men när du vänder grenröret så hamnar väl portarna fel lr? har för mej att de är assymetriska... men ja kan ha fel...

Bu
173
Butcher
320 2.5 TIC -85
325 Touring -88
Eftersom det fortfarande e ett budgetbygge det rör sig om va de lämpligast att fila bort lås-spåret i fördelarlocket o vrida lite lagom. Kände ingen större skillnad på bilens lågvarvsegenskaper. Körde 10 blankt/117kmh med mycke hjulsnurr i starten på blackrace i Mariestad igår. Ganska nöjd med tanke på vad som hade presterats om bilen va original!!! Synd bara att e30 är så lätta i baken!!
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jo det stämmer att portarna inte hamnar riktigt rätt men det är inte mycket det slår på. original packningen tätar ju fortfarande så den kommer inte mer än 5mm fel. sen hur mycket det påverkar effektuttaget det vet jag inte, men det jag vet är att den går mycket bra!

www.moffa.nu
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
butcher// bra eftersom vi snackar snik, den här motorn skjuter ja gärna till månen utan att bry mej=) hul att den går bra förresten. bara en idé med spinnet.. har du sänkt den bak står nog cambern käpprätt åt helvete å d släpper direkt.

martinfs// sant det kanske inte gör så mycket men man kanske tom kan slipa lite på den sidan som blir som en klaff=) får se när man river ner sen...

förresten har ni nåra bilder vore det kul att se

Hej!!

Det är ju nästan så man blir lite sugen på att konvertera min lilla bmw när man läser det här...=) Har tänkte att jag kanske skulle lära mej lite mer å meka med motorer och det verkar ju inte vara så jättesvårt det här...

Min har ju gått 32000 mil men det gör la inget om man bara gör en snikkonventering??? det gör la inte så där jättemycket om det skulle bli ett hål eller två nånstans...=) Bara en anledning å bygga nåt värre...=)

bo
4
boxter
325tic -89
320i -83
Hej

Jag har ett litet inlägg om att vända ett grenröret på en 320.
Det är alldeles riktigt att av gas porten diffar ca 5 mm, det man gör då är att man slipar ut den kanten på hålet som stör avgaserna så att den matchar topp hålet bra. Sedan använder du enbart monterings pasta mellan grenrör och topp, för använder du orginal pakning så kommer det att läcka friskt på de flesta cylidrarna. maila gärna om du är intreserad av en grenrörs adapter till din motor.
tja jag håller på å skaffa mig delar för turbo bygge,,, har allt förutom avg rör å tryck rör,,, jag har addapterrör på mitt org grenrör, som är inköpt av boxter,, jävligt nöjd,, tänkte höra om nån vet hur långt det är från olje tråg till balans hjulet,, håller på å slutföra min oljeretur...... STRAX DAX:)
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
jaha, kul att se att det går bra för folk men min blev kvaddad så ja la ner dom planerna å fixar bara me min andra nuförtiden=)

Bilen: Länk
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Hur byggde ni oljeretur på smidigast sätt?

Bilder på boxters adaptrar? Och pris ?
Jag borrade hål i trågets framkant, å sen lite rör delar så e det fix:) en liknande kan du se här

Länk

bilder å info om adapter kan du söka på delar säljes...

ingen som vet avståndet från tråg till balanshjul,(se gärna bilden)
ingen som har en lös motor å kan mäta, (se ovan)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.