|
|
|
|---|---|
kurremurre |
Hej! Har nu kollat ac:n full med gas.o kylan kommer .men kompressorn går inte igång via ac panelen i kupen.men skickar man på ström direkt på komp.så kommer det som sagt kyla.Nu måste jag byta / laga ac panelen,,ngn.som vet hur den sitter o pris på ny/beg,525-94 ? Roger |
stefannorr |
Finns just nu massor av inlägg testa gå på Länk och skriv in ac i sökrutan. |
|
Kolla gärna hög och lågrtrycksvakterna med sina kablage och kontakter innan du ger dig på AC-panelen. Bygla varje givare för att se att de inte orskar problemet. FP |
|
|
Folke du verkar vara kunnig när det gäller AC. I vilka riktningar går den komprimerade gasen. Alltså hur vandra kyla resp. värme i systemet. Och om man får tillbaka förmycket kyla in i kompressorn vad beror det på då? |
|
|
Folke du verkar vara kunnig när det gäller AC. I vilka riktningar går den komprimerade gasen. Alltså hur vandra kyla resp. värme i systemet. Och om man får tillbaka förmycket kyla in i kompressorn vad beror det på då? |
|
|
Jag förmodar att du redan sett Länk i den andra tråden, där visas riktningar osv. Jag kan tänka mig att för mycket köldmedia eller felaktig expansionsventil i evaporatorn kn göra att inte allt förångas till kyla inne i denna. Nån gång hör man talas om att det till och med kommer köldmedia i form av vätska fram till kompressorn, vilket kan vara ödesdigert för denna. På Avantias hemsida fanns tidigare en bra "handbok" om AC-system, vet inte om den fortfarande finns. FP |
|
kurremurre |
Hej igen,,<Jag söker en ac panel ,stora eec:n hur får jag bort panelen? måste ha ett art,nummer 'Roger |
kurremurre |
Ok,,jag hittade ett tips ..men efter att ha läst en massa inlägg så ska jag ,innan jag byter acpanel..kolla relä vid microfilter.. Roger |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.