AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
767

ac strular

kurremurre
Hej! Har nu kollat ac:n full med gas.o kylan kommer .men kompressorn går inte igång via ac panelen i kupen.men skickar man på ström direkt på komp.så kommer det som sagt kyla.Nu måste jag byta / laga ac panelen,,ngn.som vet hur den sitter o pris på ny/beg,525-94 ?
Roger
stefannorr
Finns just nu massor av inlägg testa gå på Länk och skriv in ac i sökrutan.
Kolla gärna hög och lågrtrycksvakterna med sina kablage och kontakter innan du ger dig på AC-panelen. Bygla varje givare för att se att de inte orskar problemet.

FP
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Folke du verkar vara kunnig när det gäller AC.

I vilka riktningar går den komprimerade gasen. Alltså hur vandra kyla resp. värme i systemet.

Och om man får tillbaka förmycket kyla in i kompressorn vad beror det på då?
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Folke du verkar vara kunnig när det gäller AC.

I vilka riktningar går den komprimerade gasen. Alltså hur vandra kyla resp. värme i systemet.

Och om man får tillbaka förmycket kyla in i kompressorn vad beror det på då?
Jag förmodar att du redan sett Länk
i den andra tråden, där visas riktningar osv.
Jag kan tänka mig att för mycket köldmedia eller felaktig expansionsventil i evaporatorn kn göra att inte allt förångas till kyla inne i denna.
Nån gång hör man talas om att det till och med kommer köldmedia i form av vätska fram till kompressorn, vilket kan vara ödesdigert för denna.
På Avantias hemsida fanns tidigare en bra "handbok" om AC-system, vet inte om den fortfarande finns.

FP
kurremurre
Hej igen,,<Jag söker en ac panel ,stora eec:n hur får jag bort panelen? måste ha ett art,nummer
'Roger
kurremurre
Ok,,jag hittade ett tips ..men efter att ha läst en massa inlägg så ska jag ,innan jag byter acpanel..kolla relä vid microfilter..
Roger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.