|
|
|
|---|---|
Sonybmw_87 |
var hittar man detta med bra effekt till en 518i -90? |
|
Ingenstans.. d finns inga chip som ger bra effekt till en 1,8 liters sugmotor utan turbo. Så ett hett tips, kasta inte pengarna i sjön. B M W - Do I need to say more! Länk |
|
Sonybmw_87 |
kanske inte så märkbar effekt ,men nåt chip som ger 5-15 hk borde väl finnas till nåt bra pris? |
|
BMW 518 Effektökning: 13 hkr 2 950:- detta chip finns att köpa hos motornord. Min personliga åsikt är dock att detta inte är något jag skulle lägga pengar på, sen ställer jag mig lite tveksam till om inte 13 hästar till med detta chip är lite i överkant!?! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
Sonybmw_87 |
Andersson_Cs1: tack för tipset! får man anlita verkstad för att få på detta då eller? i så fall hur mycket borde det kosta? |
|
haman har åxå ett chip som skall ge 13hkr. Kostar dock 9500kr tror ja. Och ja undrar ju hur dom lurar ut 13 extra hkr ur tändkurvan å bränsle ur en sån motor...kanske kan ge 5hkr lr någe dylikt. Man skulle vilja se en bänkning före och efter ett sånt chip bara för att se hur det stämmer. Det skulle man iofs vilja se från alla chip tillverkare. =) Vissa bilfirmor har ju både chip och montage. Tror motornord har återförsäljare i landet som har chip och monterar dom men e inte säker. B M W - Do I need to say more! Länk |
|
|
Ska man vara ärlig så finns det inget chip som fixar 13 hk till en BMW 518. Lägg nr alla tankar på det!!!!! -Och det NU!!!! Spar pengarna till fickpengar på semestern!! |
|
Sonybmw_87 |
Johnken: okej! men en vanlig bmw verkstad borde väl annars kunna montera det eller? |
|
Ja, en vanlig verkstad kan montera dit ett trimchip i din bil, likväl en bmw-verkstad, tro däremot inte på några underverk och köper du ett chip för 3000 kr så kommer du nog att känna dig besviken för det ger inte så stor skillnad som dom så ofta vill påstå, på en M5:a kan man förvänta lite effektökning men på en 518 är det nog knappt kännbart! Men en verkstad kan montera utan problem, är man händig och försiktig så klarar man det själv, kom dock ihåg att bryta strömmen innan boxens kontakt demonteras/monteras, alltså stömlös vid demont/mont. av boxen! Och mycket stor försiktighet mot statisk elektricitet samt pinnarna på e-promen! ///Magnus |
|
|
annars kan man köpa ett skitbilligt chip på ebay-de då blir man inte så besviken när det inge ger speciellt mycket :-) Borken |
|
|
Det finns inte någon märkbar effekt ur en sugmotor. Sök inlägg om chip så kommer ni finna massor av diskussioner gällande detta. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
| vart själv erbjuden o köpa ett sånt där chip av en jag känner som ha en 523 -96 som han ska sälja!!! äre någe o ha eller blire ingenting??? han sa att man drar ner bränsle förbrukningen | |
|
Sök inlägg om chip så kommer ni finna massor. Av alla de trådar jag läst och med lite sunt förnuft så förstår man att det inte går att få ut någon märkbar effekt ur en sugmotor genom att byta chip. Inte på en BMW motor iaf... Det lilla du mot förmodan skulle spara i bensinförbrukning skulle förbrukas och mer därtill då u testar om bilen verkligen går bättre, samt i de pengar du lägger på chippet. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
Sonybmw_87 |
tack för tipsen! |
|
Jag märkte en liten, liten, liten skillnad i effekt när jag chippade min 525i. Men däremot drar den märkbart mindre soppa och motorn går jämnare. Satte i ett trimchip i 320i 2.5´n igår och där märkte jag ingen skillnad alls. Motorn gick dock lite jämnare och det återstår att se vad som händer med förbrukningen. ------ BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
Davve var köpte du dessa chip? Vad anser du är avsevärt mindre soppa? Det beror nog mest på gasfoten... MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
Köpt av "hembrännare" som jag efter att ha pratat med fått en uppfattning om att de är seriösa. Till saken hör att jag allra först till min 525i köpte ett chip av BSR som inte ens gick igenom besiktningen p.g.a. tokhögt lambdavärde, DME-programfel på verkstadens dator samt tomgång som en jojo. Detta reklamerades. "Hembrännarna" har däremot levererat kvalitét för en bråkdel av de 2500kr som klåparna på BSR tog! Inte avsevärt mindre soppa, jag skrev MÄRKBART mindre.... Det handlar om ca 0.03-0.05l/mil i skillnad till trimchipets fördel. Och jag kör likadant som förut... ------ BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
Davve:"Davve" stavas med 2 dubbel-w:-) "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Det är inte så att jag hann först med Davve med två enkel-v och du var tvungen att "modifiera"? ;) ------ BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.