|
|
|
|---|---|
|
HEJ! Kommer att köra med dubbla rader spridare när jag biturbo-konverterar min projektbil. Den extra raden kommer att vara uppdelad i två rader, d.v.s. två extra fulerails för tre spridare var. Detta p.g.a. att det var svårt att få plats med en hel fuelrail med sex spridare till. Undrar nu vilken sätt som är bäst att koppla soppaslangarna på.... Mina två alternativ finns på länkarna Länk och på Länk , vilket sätt är bäst??? Eller har du något annat förslag, FÖRUTOM att byta orginalspridarna till större..... m.m. -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- | |
bmwracing |
Båda alternativen funkar lika bra, men du behöver ingen extra Btr som du har ritat. Btr nr1 kommer ju inte börja öppna förrän flödet nåt ut till slutet på dom extra railsen så det blir ju bra hur som helst. |
|
OK. Ungefär så jag trodde... Tack för det! -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
du kan även koppla som i alternativ två, fast låta extra-spridarnas retur gå in föra btr:en på ordinarie rail. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Om man kopplar in dess retur före BTR:en, kan väl soppan lika gärna ta den vägen i eftersom trycket är lika högt på båda sidorna om orginal railen?! -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
trycket kommer aldrig bli högre än det btr:en är inställd på, så längre btr:en är sist i kretsen TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
NEJ nej, det förstår jag också... VA inte så jag menade... -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
Om jag skulle ha kört så där så skulle jag satsa på dubbla system alltså två pumpar med andra ord dubbelt av allt. Då kan du köra original pumpen på original spridarna och en större till extra spridarna.. Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Varför skulle inte en pump räcka??? Menar, folk åker 600 hk med en pump, jag siktar på 400! -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
en pump räcker gott.. bara du har en lite kraftigare. men det förmodar jag att du tänkt på. typ en bosch 044 eller 984. alternativt wallbro 255l/h TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Nog räcker en stor pump. Jag kör med en 044 och 645cc@3bar spridare nu. men du behöver ju inte gå upp på lika stor pump om du använder original pumpen till original spridarna.. min original pump funkar som matar pump till catch tanken nu för pumpen som sitter i tanken är död. Det verkar vara ett vanligt fel på 535 för kompisen hade samma problem.. men original pumpen funkar jätte fint att använda som matar pump till catch tanken... Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Jag har en 984-pump, 3.5bar, 8st 400cc-spridare. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.