|
|
|
|---|---|
|
Vill höja ett litet varningens finger för Däckfynd i Helsingborg med deras minst sagt ur usla kundservice!! Jag beställde ett par däck av dem för 9 veckor sedan med löfte om 1 veckas leveranstid samt att dom tar kontakt med mig när däcken kommit. Inga problem......Tiden går o ingen ringer?? Jag kör dit torsdagen innan BMW träffen på Knutstorp för o undra var mina däck tar vägen???Jag ska ju köra på Knutsorp. Killen bakom disken bara rycker på axlarna?!? Hittar varken min beställning eller min firma som kund som jag bad honom att lägga upp som kund. Jag blev väldigt irriterad över att mina däck inte hade kommit och över mannen bakom disken (Delägare) och hans slappa inställning och attityd och körde därifrån. Ringde upp den andra delägaren och ventilerade min åsikt. Han var lugn o sansad och prata med och tog till sig av det jag sade. Som kompensation för detta lovade han mig däcken inom 5 dagar med ett rabatterat pris. Frid och fröjd. Efter 2 veckor är det dax för ett nytt besök. Inga däck?!?!? Kommer om en vecka. Blir irriterad på nytt men biter ihop. Nu kör jag runt på nästan blanka bakdäck!!! Efter ytterligare 2 veckor och efter en nära döden upplevelse på motorvägen pga vattenplaning (blanka däck) Kör jag ännu en gång till dom för att få mina utlovade däck?? Denna gången hittar han företaget som kund men fortfarande inga däck?!?!? Blir väldigt förbannad o ber killen bakom disken och stryka min order samt att plocka bort mitt företag som kund!! Ringer upp hans kollega och delägare som sist var en sympatisk person att diskutera med. Denna gången är han dock inte lika trevlig. Han bara hänvisar till att deras leverantör inte kan leverera o menar på att ska jag ringa o klaga hela tiden så tycker han inte att vi ska ha några affärer ihop???? (Detta är 2:a gången jag ringer). Ovanpå detta så anklagar han mig för att köra som en dåre därifrån så hans kunder får slänga sig i buskarna?!?!??!?! Detta är en ren o skär lögn!!!! Kör till en konkurent 500 meter bort (Däckia) Ett trevligt bemötande, kunnig personal samt att dom levererade samma däck på utsatt tid! Kontentan är: Jag kommer aldrig mer och sätta min fot på däckfynd. Mvh BJÖRN Länk | |
|
Har också upplevt en något varierande kvalite på deras bemötande. På sistone tycker jag dock att det blivit bättre och de har kunnat ordna hem de däck jag efterfrågat inom ett par dagar (standardstorlek i mitt fall, kan tänka mig att du beställde lite vassare grejor?!). Ibland kan det ju dock vara så att vissa saker inte kan levereras i tid på grund av yttre omständigheter, jobbar själv inom handel med beställningsvaror så jag vet. I de fallen bör man ju dock som säljare ta kontakt med kunden och förklara hur det ligger till. Inte låta kunden själv ta kontakt och definitvt inte vara otrevlig mot kunden. Man ska vårda sitt rykte... // Martin |
|
|
Vissa personer ska inte ha serviceyrke... så e d bara :/ "M3 snart om jag kanske hittar nån" |
|
|
Man undrar hur de båda ägarna kan behandla en blivande kund på detta viset? Jag påpekade oxå första gången jag pratade med delägaren i telefon att firman kommer och handla däck till våra 10 firmabilar som var och en rullar 5-7000 mil om året. Så det blir ju en del däck vi köper. Men vi lär aldrig handla dem av Däckfynd! Mvh BJÖRN Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.