|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Har i princip allt hemma nu till mitt bygge och är i full gång. Saknar dock en bensinpump. 044:an på kneponomen kostar ju blodiga 2500+, Måste väl finnas alternativ? Ska ha ett grundtryck på 4 bar, sen överladda runt 1,5. Vad ska jag ha för grejer? Helst inte tankmonterat, men det går det med. //Danne | |
| 2500 kronor är väl billigt. Vem har sagt att trimmning inte kostar flis? | |
|
Jag vet att det kostar, men ändå så ska man väl inte bara acceptera priset å handla? Alltid leta efter det bästa du vet =) Tex så för 2500:- så får man 2 st Walbro 255L för tankmontering.. Betydligt effektivare än en enda 044... //Danne |
|
|
Men varför inte köra med walbro då? Jag ska det=) |
|
|
Ja, ärligt vet jag inte.. måste bygga nån liten specialare eftersom jag vill använda två pumpar i så fall. Kanske någon som gjort något sådant? Behöver gärna lite tips. |
|
|
Kanske en catchtank med 2 st in anstlutningar? www.reptil.nu |
|
|
Menar du att jag ska ha såhär: Orginaltank -> Catchtank med två pumpar eller: Orginaltank med två pumpar -> Catchtank? Hur svårt är det att meka dit två pumpar i en mindre tank? Behöver dom någon pickup eller sätter man bara ner dem som de kommer och sen kopplar på en utledning och ström? //Danne |
|
|
Hmm, kan man inte ha såhär fuelcell -> Orginalpump -> Catchtank -> Räserpump Kan man inte ha så? MVh Uffe |
|
|
Wuffe: Varför inte köra Fulecell -> räserpump bara då? enkelt och fungerar... |
|
|
Daniel.B: Alt 1 funkar... Alt 2 funkar inte, du måste juh ha nått som levererar bräslet från catchtanken oxå=) MVH |
|
|
Ripper: Ja, jo.. tänkte inte så långt =) Allt hänger väl på att jaginte har någon större koll på vad som krävs för att montera en eller två walbro. Alltså i form av utrymme i en catchtank och prylar till själva pumpen (pickup å sånt?), En bosch som ska sitta utanför är ju enkelt... Men dyrare, och vad jag känner så räcker den inte i en eviget. Jag ska köra 4 bar bränsletryck ju.. //Danne |
|
|
en bosch 984 ska räcka till c:a 500hk, en 044 till c:a 600hk. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Hmm; "en bosch 984 ska räcka till c:a 500hk, en 044 till c:a 600hk." Vid hur många bars systemtryck? En pump flödar ju mer soppa vid 3 bar än 4 bar, så man kan ju inte säga att den räcker till si och så för de beror ju på vad du har för tryck i systemet. Jag ska ha 4 bar ju. |
|
|
någon som har hela artikelnr på 044 pumpen... MvH Rosen |
|
|
Egentligen borde jag låta dig söka... men..; 0580254044 |
|
| tack... :) sitter i telefon och beställer nu.. : | |
|
Förra året körde jag 240turbo k-jet pump funkade alldeles utmärkt... dom orkar ju leverera ganska mycket soppa vid högre tryck, eftersom k-jet använder sig av högt grundtryck, typ 6bar Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
|
E inte säker men har för mig att den heter 949 på slutet av bosch nummret.. Sitter även på Porsche Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
| beställde pumpen idag ... får den imorgon... 1500:- men det blev 984 an... ska la räcka hoppas jag... annars får jag köpa en till.. :) | |
| Nesor.. Var beställde du ifrån? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.