|
|
|
|---|---|
|
Hallo boys! Jag ska bila ner till Frankrike och Italien och jag vill ha BMW navi skivor. Hur kan jag veta om skivan är bra detaljerad? Hur detaljerad är dessa skivor? BMW 2004-1 Scandinavia BMW 2003-1 Benelux BMW 2003-1 Central Europe BMW 2003-1 Germany | |
|
Jag använder själv 2004-1 Scandinavia och den fungerar bra, speciellt i större städer (har provat i Malmö och Helsingborg). Fungerar också rätt bra i lilla Växjö, förutom att man ibland (när man kör in i vissa parkeringsplatser) ”lämnar den digitaliserade kart området”. Annars är detaljnivån helt ok. Du kan låna min skiva och prova! |
|
|
Förra sommaren körde jag i Frankrike. Min erfarenhet är att det fungerar hyfsat utom i riktigt små städer och byar där systemet inte riktigt hinner med i svängarna. Däremot är det väldigt detaljerat. Till och med en liten byväg i Pyrenéerna som i stort sett var hjulspår i gräset var med på CD-n. I Tyskland var det nästan alltid 100% korrekt. |
|
|
Använde Germany och Benelux förra sommaren och tyckte dessa fungerade utmärkt. Utöver själva kartorna så hittade vi både boende och mat med hjälp av navigatorn. Navigatorn är kanon på resor även om den inte helt ersätter vägatlasen, det är ju lite svårt att ta med sig bilen upp på hotellrummet för att planera morgondagens rutt... ___ BMWCS #5157 |
|
|
hej! MR: Ralph Emtemark Vilken skiva har ni använt i Frankrike? |
|
| Jag använde BMW/NAVTECH´s skiva 2002. | |
|
Det finns en egen CD för Frankrike och en för Italien, kan beställas här: Länk Skall också till Frankrike och skall definitivt skaffa den Frankrike-specifica CD'n. Mvh Björn Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.