|
|
|
|---|---|
| har monterat en simons slutburk på 525:an i tron att den skulle låta lite ballare... icke... på tomgång låter den mindre än den gamla slutkörda orginalburken, när man gasar däremot så låter det lite grymmare, kn-filtret gör väl sitt till, men vad händer om jag plockar bort den främre dämparen å sätter dit raka rör , alltså 2,5" från kattarna till slutburken, blir det hakkas-trim eller kommer den att låta vass å vad säger sbp? | |
|
tjenare jag har en kompis som har en 520 han bytte bara backre burken och satte dit ett mycket stort öppet filter låter mycket grymt på varven jag tror att du får ett mycket jobbigt ljud i landsvägs fart om du tar bort främre burken den låter visserligen mer men inte rappare |
|
|
Jag tog bort mellandämparen och har 3" från kat och bak till simons största burk i denna storlek. Låter underbart. Mullrar lite dovt på låga varv (tomgång och upp till 2500) efter det förbyts ljudet succesivt till skönsång, och över 6000 varv får man nästan gåshud. (varvspärr flyttad till 7200 rpm). "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.