|
|
|
|---|---|
Fia |
Vad är det som är annorlunda i en M3:a än i en vanlig bmw serie? Skillnad mellan M3:a och M5:a? // Fia som ber om överseende med sina (o)kunskaper... |
Gemini__ |
Oj, orkar inte räkna inte upp allt som skiljer mellan en M och en "vanlig" BMW. Du får bilda dig en egen uppfattning, här finns mycket info ang. dessa trevliga bilar. M3 3.0l Länk M3 3.2l Länk M5 E34 Länk Håll till godo! =) //Thomas |
Gemini__ |
Vet inte vilka modeller av M3:or el. M5:or du menar, så jag tog mig friheten att välja dessa(E36 samt E34) |
|
ja som gemini säger skilnad är jätte stor mellan M bilar och snitmodellen... den största skillnader ligger i motor + M bilar är utsendemässig sportigare än snitmodellen men om du vill vara på den säkra sidan är bara att kolla under motorhuven och då med säkerthet kommer du att märka skillnaden :) mekanisk sätt skillnaden är jätte jätte stor allt är starkare och groare får att kunna tåla motorstyrkan som en M bil har.... M.V.H mauricio Gemini tror ha sett din bil 10 dagar senare utanför västerås... det var söndagen den 9/5!!!!!!! måste vara din M5 95avusblå med skyddplasterna på skärmerna!!!!!! |
|
Gemini__ |
Maurixt: Hm, det var troligtvis inte jag. Var inte där i söndags. Det är nog "into" här på forumet som har haft sin bil ute antar jag. Den ser ung. likadan ut som min nämligen. Mvh: Thomas |
|
Den största skillnaden är när man trycker på den avlånga pedalen till höger!!! =) / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Större motor Större avgassystem Bättre drivlina Bättre hjulupphänging/väghållning Bättre/större bromsar + utvändiga och invändiga grejer. Front, sidokjolar, lister, bakkjol, speglar mm. andra stolar, och lite M märken här och var. Finns ju dock MÅNGA m3 stylade 325:or exempelvis som t.o.m är "fetare" än en M3:a. Då får man kolla under huven som Maurix säger. Brukar dock märkas innan man behöver göra det:) ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.