|
|
|
|---|---|
|
Var och kollade på en 325IAC -95 som enligt mätaren gått nästan 20k mil. Riktigt bra skick för rätt pris, det som oroar mig är att Hc-halten vid senaste bes. var precis på gränsen för att godkännas. Bilen har nyligen vart inne på ett komptest i samband med vanos byte (ca 2 veckor innan bes). Värdena vid det var mellan 12.5-14, (de tre burkar med sämst värden låg brevid varandra!) Nån som har någon teori på vad som kan va mysko med bilen? Har funderat på både kolvring, topppackning ventiler m.m kan de va något mycke enklare?, inom vissa gränser ska kompressionen ligga för en normalt sliten M50motor? Ca: värden!! C1=14 C2=13,5 C3=12,5 C4=13,5 C5=14 C6=14 Tacksam för svar! | |
|
Man brukar väl gå efter att kompvärdet inte ska avvika mer än 1bar från varandra! Vad felet kan vara är svårt att veta, men jag skulle då inte köpa den om han inte åtgärdade felet eller om man fick ner priser en hel del! Kostar en del att lyfta toppen på en sådan motor! |
|
|
De e vad jag också har hört! Har ringt runt till lite verkstäder nu och enligt dem ska de inte alls behöva vara orolig över det kompet! Det som är synd är att bilen är nästintill perfekt i övrigt! Så de vore synd o missa den för att man bara misstänker att de kan vara något fel på den! Inte någon mer som har en synpunkt? |
|
|
Ingen som har någon kommentar? Kan tillägga att bilen ståt still över vintern och endast körts fåtal mil innan provet, men de borde väll inte göra resultatet sämre igentligen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.