AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.518

Hur bra fungerar köp/sälj börsen på sidan? Några erfarenheter?

bl
29
blåblixt
525IA Executive-94 e-34
Hej alla.
Tänkte bara se om någon här har erfarenhet av köp/säljsidan på autopower, jag har haft e massa besök på min annons men inte ett enda vettigt förslag/seriöst samtal.

M.V.H.
Jonas W

E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Många tittar bara utan egentligt intresse tror jag, endast ett fåtal som verkligen ringer eller mailar på en annons på Börsen.
Bara att vänta tills en seriös köpare upptäcker din annons, till det stora hela brukar det vara en bra annonssida!

Uppdatera annonsen efter ett tag då det är mängder som läggs in varje dag och då hamnar den långt ner ganska snabbt!

///Magnus
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Instämmer med föregående talare!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Jag sålde min 540 genom denna sida. När jag köpte den för 3,5 årsen så var det oxå genom denna sida jag hittade den. Har även köpt och sålt delar här.
/Lidberg
JA nog tycker jag att det är en bra sida för att köpa och sälja saker. Har sålt en bil här och köpt en plus köpt och även sålt prylar, så för mig har den varit till stor nytta :)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Samma här, 2 sålda bilar samt 3 köpta bilar/2 fälgköp. Tror den är ganska välbesökt även av folk "utifrån", dvs folk som inte har ett brinnande intresse för bmw (som många av oss användare)

Länk Länk
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
jag tycker att den är oseriös som sälj marknad, eller snarare läsarna har gjort den till en oseriös sälj marknad.

Jag annonserade ut min 318iS hrä. Efter en vecka hade den ca 1000 tittare. Jag hade annonserat ut den samtidigt på en annan plats.

3 ringde, nr 2 köpte den. Alla tre hade sett annonsen på den andra sidan och inte här. Det behöver givetvis inte betyda att det inte går att sälja här men de flesta tittar bara .-
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Har haft stor nytta av köp/sälj sidorna, 1 såld och 2 köpta bilar. 1 såld motor. Mycket bra köp/sälj sidor!

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag har oxå sålt en bil här, tyckte det fungerade bra men det tog ett tag innan en seriös köpare dök upp men det var många som ringde efter att ha sett annonsen på denna sidan.

Körde tidigare SAAB 9-5 men har nu fått tebax förståndet och letar BMW!!
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
LO528
det fall som du beskriver har inget med om powerbörsen är seriös eller inte i min mening. Vet du om hur många som tittat på din annons på det andra stället? Kanske 15000? Det gör väl inget om alla på som besöker denna site även tittar på din annons?
Bara inte alla ringer för då blir det inte mycket annat gjort... :)
Jag satte ut min bil på flera siter och de kanske 5 personer som ringde hade 4 sett den här. Detta var visserligen drygt ett år sedan.

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag sålde en 520i, via börsen här, (två år sen) det tog en månad. Men hade problem med att sälja en 320 (e36) via autopower, på sex månader ingen seriös-köpare. Till slut satte jag bilen på blocket och där sålde jag den efter 2,3 månader.
stefannorr
Jag höll på o skulle köpa en bil härifrån,men fick inte sålt min BMW 320 97 här då.
Bilen ja skulle köpa var en 328 95,som saknade servicebok o hade bara rullat 5100 mil,fullutr nästan med skinn o elstolar m.m
Kollade upp bilen i tyskland via serviceställen och tidigare ägare så allt stämde,men hur kan man tappa en sån viktig sak som serviceboken framförallt på en importbil,bilen låg länge länge här och på andra ställen i början på pris på 135 000 kr o i slutet var den nere i 95 eller högstbjudande har ja för mig,killen som ägde den jobbade nu 2 år utomlands i Japan och skulle iväg igen så bilen var knappt körd i Sverige.
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Funkar utmärkt tycker jag!
Pröva även blocket!
Ska man sälja grejer som hör till en BMW så finns de ingen bättre sida! Har sålt o köpt mkt via den här sidan!
Hitta än liknande sida som motsvarar nå annat bilmärke!!!!

Lo528!!!! tycker du verka va väldig otacksamt gnällig ibland!
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Marnaden blir väl ganska seriös om de som ska ha grejerna håller kontakt med köparen(hellst via telefon)
O inte bara driver runt o skambju´r på saker o ting!!!
Ps. Ha du fått tag i nån växlare än då???;-)
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag får nog hålla med dom som säger att det är trögt när man sätter ut annonser på börsen. Oavsätt om det är köp eller sälj, del eller bil så tycker jag att det mest tittas på annonserna.

Men bara för att folket som snurrar här håller i sina saker och inte är sugen på att handla så kan man inte kalla börsen för oseriös.
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
precis....
folk finns de där o kikar!!! de ä bra iaf....För de pengarna!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.