|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet om Dalhems sinterlameller passar ZF-lådan ("M3-lådan") ? Det är ju iallafall rätt antal splines och diametern verkar ju oxså stämma.. Har för mig att jag nån gång läste att det skulle finnas två olika diametrar på ingående axel, som var väldigt nära varandra i mått. Nån som har koll ?? //Emil | |
|
Fattar inte frågan riktigt men det finns ju en sinterlamell som är avsedd för M3 lådan och som pallar 720 Nm med förstärkt tryckplatta om jag inte minns fel. Allt detta är från Sachs... Mvh. B |
|
|
Jag undrar om Dalhems lamellcentrum för 10 splines och diameter på 28,6mm passar på ZF-lådan ? Anledningen till att jag inte vill åka till Mekonomen är att jag har en förstärkt 215mm tryckplatta som passar mitt svänghjul. Och nej bilen är inte en BMW.. ;) Bilder på åket Länk //Emil |
|
|
Vet att det finns tre (3) olika splines inom samma millimeter som ser ut och verkar vara samma vid en snabb mätning, men dom skilljer sig åt och tyärr kan dom nypa på axeln om du inte har rätt, har inget perfekt svar på din fråga men ring till Sellholms så kan dom nog hjälpa dig, dom har nämligen stöt på detta problem flertalet gånger och vet skillnaderna, dom har dessutom mycket bra lameller som är o rekommendera, ncerametallisk ska du ha, den greppar bättre än en sinter, (har 30% bättre effekttålighet!) men hugger inte utan är mycket "körbar"! Kostar c:a 2000 kr för en lamell, Sellholm Tuning i Köping! ///Magnus |
|
|
Jag har köpt en på Dalhems och den passar utmärkt. Det är den med 10 splines och 28,6 mm. Samma som Chelvrolet tror jag... www.reptil.nu |
|
|
E21-racing: Tack för svaret och tipset ! B1: Har du en ZF-läda ? //Emil |
|
|
Ja, den sitter standard på M3. www.reptil.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.