|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 325td -93 (E36) och belysningen till temperaturreglaget har slocknat... hur ska jag gå tillväga för att byta glödlampa, någon som vet????? sonja | |
|
man drar ut dom 3 rattarna som sitter på panelen, dras rakt ut, sen ser du 2 skruvar, en var i dom 2 yttre hålen där rattarna satt innan, när dom är lossade så tar du en mejsel och försiktigt bänder i under eller överkant så att panelen lossnar, sen när den är borta så ser du en liten lampa som det bara skall vara att ta ut och byta...bytte denna panelen i min e36 i helgen och det var lite olika, den befintliga panelen (gjord 92) så satt lampan i en svart hållare som man tog ut och sedan drog ut lampan, i den nya (gjord 94) så var det bara ett hål i plasten där man tryckte ner lampan...men du ser när du får av panelen. Denna procedur är för vanlig kupefläkt (inte ac/acc) men haynes har enbart denna procedur beskriven så jag antar att det är liknande oavsett vilken fläkt du har! MVH Johan K |
|
| Jag har ac.... | |
|
Det spelar ingen roll om det är AC eller inte det fungerar på samma sätt ________________ Körde tidigare SAAB 9-5 men har nu fått tebax förståndet och letar BMW!! |
|
| Tack för hjälpen fixade det på några minuter!!! :) | |
| Funkar det på samma sätt i en 730 -93 (E32)? | |
| Jag skall byta lampan men den har förstås fastnat! Jag har modellen där lampan "bara" är att dra ut. Något tips hur jag skall gå till väga? Sitter som berget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.