AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
920

Belysning till temperaturreglage?

so
24
sonja
BMW 325 td -93
Hej! Jag har en BMW 325td -93 (E36) och belysningen till temperaturreglaget har slocknat... hur ska jag gå tillväga för att byta glödlampa, någon som vet?????

sonja
man drar ut dom 3 rattarna som sitter på panelen, dras rakt ut, sen ser du 2 skruvar, en var i dom 2 yttre hålen där rattarna satt innan, när dom är lossade så tar du en mejsel och försiktigt bänder i under eller överkant så att panelen lossnar, sen när den är borta så ser du en liten lampa som det bara skall vara att ta ut och byta...bytte denna panelen i min e36 i helgen och det var lite olika, den befintliga panelen (gjord 92) så satt lampan i en svart hållare som man tog ut och sedan drog ut lampan, i den nya (gjord 94) så var det bara ett hål i plasten där man tryckte ner lampan...men du ser när du får av panelen.

Denna procedur är för vanlig kupefläkt (inte ac/acc) men haynes har enbart denna procedur beskriven så jag antar att det är liknande oavsett vilken fläkt du har!

MVH
Johan K
so
24
sonja
BMW 325 td -93
Jag har ac....
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Det spelar ingen roll om det är AC eller inte det fungerar på samma sätt

sonja
BMW 325 td -93
Tack för hjälpen fixade det på några minuter!!! :)
Mi
5
Mickel_räv
730iA -93
Funkar det på samma sätt i en 730 -93 (E32)?
Jag skall byta lampan men den har förstås fastnat! Jag har modellen där lampan "bara" är att dra ut. Något tips hur jag skall gå till väga? Sitter som berget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.