AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
493

E-34 M5 bromsok på 325 E30?

Har fått ett erbjudande om att köpa M5 bromsok från en E34. Passar dessa på min 325 E30? Om inte, går det att trixa lite och få dit dem ändå? Skivorna är på 315mm, och dessa måste givetvis borras om till 4-bult.

Någon som har erfarenhet av en dylik installation?

Tack på förhand!

MfG,
Klaus, Göteborg.
323E21terror
Det jag känner till är att på E30-325ans originalfälgar (15") så kommer inte skivorna att få plats...du måste minst ha 16 eller 17 tums fälgar...17tum vet jag med säkerhet räcker iallafall. Det kanske finns andra begränsningar också, men dessa kan jag hjälpa dig med.

farten är min drog
323E21terror
hmm jag missade lite i din fråga..angående oken så skall jag kolla upp det..men jag vet att det mesta går med lite fantasi och händighet så troligen går detta att lösa på ett eller annat sätt
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Om jag inte är helt ute och cyklar så hade E30 M3 samma bromsar som E34 M5. Hmmm... Eller var det kanske E28 M5?
Nån som har koll?

Kiip Spiiding!
E30 M3 hade 15 tummare som standard så det var kanske E28 M5 bromsar. De var också samtida, medan e34 M5:an kom några år efter E30 M3:an.

Har tyvärr ingen aning om de går att få dit e34 M5 bromsar....men jag antar att ingenting är omöjligt, det kostar bara mer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.