AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.145

knakar så f*******

328_huggarn
när ja kör över ett farthinder eller en trottoar så knakar det som f*n vevar jag ner rutorna en bit så knakar det inget allt, vad kan det vara? någonting i dörrarna är ju ganska troligt =)
men vad? någon som kan gissa/vet vad det kan vara?
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Det här är ett evighetsämne. Är det en e46? I min åker rutorna upp en aning för långt, vilket gör att det slutar knaka (mer eller mindre) när jag tar ner dem en millimeter eller två. Sök på ord som knak, knarr och knirr så kommer du att hitta tonvis.

__

BMW is not a car, it's a state of mind.
stefannorr
Pratas ju ofta om dörrnäsan,lister m.m
328_huggarn
Rammstein: Det är en E36, har testat att söka men hittar inget som passar just mitt problem, när ja kommer upp i lite hastighet så knakar det nästan inte alls, det är endast när jag kör sakta över te x en trottoar som jag sa tidigare, och ljudet försvinner nästan helt när jag hissar ner rutan lite... ?

stefannorr: dörrmassan? kan du specificera dej vad du menar med dörrmassan? och hur kommer ja åt den, ta bort dörrsidan?
stefannorr
dörrnäsanär ju själva låskolven till dörren,den har man läst kan spöka bra me gnissel o skrammel är lätt o billig o byta,prova sök inlägg på dörrnäsa så får du se
328_huggarn
Stefannorr: testade att söka men hittade inget ?
stefannorr
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
sen går de ju söka på annat med typ klona AND dörr m.m
stefannorr
klonk AND dörr skulle de stå m.m
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Klonk, DU glömde klonk!

hahah!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.