|
|
|
|---|---|
Dekis |
Har problem med en svag rökdoft i min nyköpta, men i övrigt mycket fina, bil. Jag har då tänkt lämna in bilen på en röksanering, med allt vad det innebär. Priset för den är 3000+moms. Vad tycker ni? Tror ni att jag blir kvitt mitt lilla problem, eller blir det bara bra i början? |
| Det brukar försvinna helt. Kan dock kännas om bilen har stått i solen länge och man hoppar in. | |
|
Menar du en ozonbehandling? Sådana brukar ta bort lukten helt, men det hjälper inte mot den gulaktiga hinna som sitter ÖVERALLT i en rökarbil! Dessutom gör ozonbehandlingen att plaster mm. åldras ganska mycket och gör man mer än en sådan, finns det risk för torrsprickor i plast/gummi i bilen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Lämna alternativt in den till en rekondare som får kema textilierna i bilen och rengöra läderklädseln om du har det. Detta kan vara ett alternativ när den inte är så mkt rökt. | |
Dekis |
Jag tackar för råden. I saneringen ingår det att de kemar alla textilier inkl taket samt att de ozonbehandlar. |
|
Visst får du bort lukten med en sån behandling. Men jag tyckte att det lät lite dyrt, grannen driver firma och har för mig att det inte var så blodigt ! Länk Länk |
|
|
Har för mej att Bosse bildoktorn gagga någe om nå ättika i en skål över natten! pröva de!! de kostar juh inge! Några liter typ 60-70 kr |
|
Dekis |
Jag har redan prövat det, men effekten blir inte tillräcklig. |
| Min "pärla" är inne hos en bilrekond för en röksanering. Skall få den nu i veckan och det skall bli spännande att få uppleva resultatet! | |
| då tycker jag att du ska hyra en damsugar me inbyggt tvätt!!! kör i hela bilen o låt den stå 1 dygn o torka!!!personligen bli jag spyfärdig på folk som röker i bilar! vidrigt!! | |
Dekis |
Nu har man fått tillbaka bilen och jag måste erkänna att jag känner mig mycket nöjd. Röken är som bortblåst. |
| Har också fått tillbaka bilen och kan konstatera att röklukten är borta trots "provocering" genom att ha bilen ute i fullt solsken. | |
nikkieb0y |
en polare till fick sin golf4:a röksanerad före han köpte den, man kände ingenting första månaderna. men sen kom det tillbaka. tyvärr. Snart i bakspegeln nära dig... |
| Kan säga att jag köpte Sonax smoke-ex (luktförintare) och det var oerhört effektivt, prova det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.