AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.903

Röksanering - hur bra blir resultatet?

Dekis
Har problem med en svag rökdoft i min nyköpta, men i övrigt mycket fina, bil. Jag har då tänkt lämna in bilen på en röksanering, med allt vad det innebär. Priset för den är 3000+moms. Vad tycker ni? Tror ni att jag blir kvitt mitt lilla problem, eller blir det bara bra i början?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det brukar försvinna helt. Kan dock kännas om bilen har stått i solen länge och man hoppar in.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Menar du en ozonbehandling?

Sådana brukar ta bort lukten helt, men det hjälper inte mot den gulaktiga hinna som sitter ÖVERALLT i en rökarbil!

Dessutom gör ozonbehandlingen att plaster mm. åldras ganska mycket och gör man mer än en sådan, finns det risk för torrsprickor i plast/gummi i bilen.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Lämna alternativt in den till en rekondare som får kema textilierna i bilen och rengöra läderklädseln om du har det. Detta kan vara ett alternativ när den inte är så mkt rökt.
Dekis
Jag tackar för råden. I saneringen ingår det att de kemar alla textilier inkl taket samt att de ozonbehandlar.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Visst får du bort lukten med en sån behandling. Men jag tyckte att det lät lite dyrt, grannen driver firma och har för mig att det inte var så blodigt !

Länk Länk
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Har för mej att Bosse bildoktorn gagga någe om nå ättika i en skål över natten! pröva de!! de kostar juh inge!
Några liter typ 60-70 kr
Dekis
Jag har redan prövat det, men effekten blir inte tillräcklig.

sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Min "pärla" är inne hos en bilrekond för en röksanering. Skall få den nu i veckan och det skall bli spännande att få uppleva resultatet!
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
då tycker jag att du ska hyra en damsugar me inbyggt tvätt!!! kör i hela bilen o låt den stå 1 dygn o torka!!!personligen bli jag spyfärdig på folk som röker i bilar! vidrigt!!
Dekis
Nu har man fått tillbaka bilen och jag måste erkänna att jag känner mig mycket nöjd. Röken är som bortblåst.

sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Har också fått tillbaka bilen och kan konstatera att röklukten är borta trots "provocering" genom att ha bilen ute i fullt solsken.
nikkieb0y
en polare till fick sin golf4:a röksanerad före han köpte den, man kände ingenting första månaderna. men sen kom det tillbaka. tyvärr.

Snart i bakspegeln nära dig...
Kan säga att jag köpte Sonax smoke-ex (luktförintare) och det var oerhört effektivt, prova det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.