AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.949

3,2 i ej så jättebra skick!

Sida 1 av 2
Vad tror ni om att köpa en M3 96:a som ej är i så bra skick. Den ska ha gått 8000 mil enligt mätare.Kaross och chassi verkar helt ok , likaså lack är helt ok(som för övrigt är Estorilblå).Relativt väldokumenterad.
Det stora problemet är att tidigare ägare har färgat om skinnet från grått till vitt och det ser förjävligt ut. Det behövs även en dag till recond.
Jag har fått ett pris på 155 000.Är det för mycket?

M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Tycker inte priset är helt fel om annars bilen är fin iövrigt. Tänk bara på att sån bil förmodligen är ganska svår såld så Du kan säkert pruta ner den ännu mer skulle jag tro.

Varför färgar man om sin skinn inredning......?????

Lycka till Micke
Köp!!

I värsta fall får du väl byta innredning men titta noga på bilen för det är för biligt ändå !!
En välskött M 3-a kostar närmare 200 tusen och innredningen får du för 10-15 !!
Passar inredning från tidigare årsmodeller?
Eller måste det vara från 96 och senare.
Jag har fått tag i inredning (svart) som tydligen ska vara i mkt bra skick.Men dom vill 20k för den och det är för mycket tycker jag. 10k vore mer lagom.
Men det är ju lite frestande måste jag nog säga.
En Estorilblå M3:a att fixa iordning till våren vore ju så jädra fint!

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Trots dessa skavanker, så är priset mkt bra. Beg skinninredning går att hitta för 10.000:- och en rekond kanske går på 3000:- om bilen är i dåligt skick.

Mitt råd, köp, men M-testa först samt lämna in den på BMW så borde du vara ganska säker på att de flesta felen upptäcks.

Lycka till.

/Edvard
BMW CS # 4503
Sen är den lite klent utrustad ingen ac,inte stora färddatorn.På högra stötdämpartornet stod det induvidual vad är det?

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ang. skinnet, no problems, om det bara är fint i övrigt så kan DU i din tur färga om det, men till skillnad från puckot som försökte ta det från grått till vitt, så kan du ta det från gråvitt, till svart. Det finns otroligt duktiga, ja, vad ska man kalla dem... skinnfärgare, som kan färga om skinnet på samma sätt som det en gång blev infärgat i fabrik. Jag har själv sett några cremevita stolar som färgades om till mörkbrunt (ja, det låter konstigt men passade i just den bilen) och resultatet blev riktigt, riktigt bra! Dessutom kostar det inte mer än ett par tusenlappar!! Jag ska försöka rota fram något namn åt dig, kanske någon annan vet vem som kan göra det? Om inte annat kan du säkert fråga på närmaste mr. cap anläggning, de brukar vara duktiga.

Individual är när köparen av bilen själv kan bestämma, ner på detaljnivå, hur de vill ha inredning, lack, lister, m.m, m.m.... det kan med andra ord vara en ganska speciell bil du har framför dig!! Kolal noga vilken utrustning den egentligen har, det kan röra sig om (tror jag) vissa förändringar även vad gäller chassi och drivlina (förutom inredning och det andra).

Lycka till!! :)

Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar!
quixotic2...
Vore kanon om du kunde få fram några bra namn.
Om det går att färga om igen så är ju det skitbra.
Säg att man lägger till 15k för att få den riktigt fräsch då är man uppe i 170k och det kan väl inte vara farligt? Då kanske man kan leva utan Ac.M-test är ju givet förstås. Ska även kolla upp det där med individual.

Tack

Glömde...
På dörrlisten stod det även Bmw Motorsport och det var fjäderbenstag som verkade vara orginal.

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Killen som beställde bilen kanske ville ha så lätt bil som möjligt och bra väghållning...

Ang AC... visst drar den ner priset mkt, att påstå annat skulle vara att ljuga. Men priset är fortfarande bra och det är bara att slå till... :P

P.S. Vänta inte för länge, annars kanske nån annan köper den. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
När du säger fjäderbensstag och emblem med BMW Motorsport så låter det som om du har en GT utrustad M3.a på G!
Låter intressant!
En individualbil är ganska ovanligt, så jag skulle köpa! :)
Lycka till!
/Klas
Steffe
Köp INTE en M3 utan Ac!!! Den går inte att sälja sedan.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Klart den går att sälja utan AC men räkna med ett rätt kasst pris då.
Hur mycket ska man räkna ner priset på en M3:a utan Ac?

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jag skulle säga minst 10 KSEK, kanske mer.
Du kan ju alltid lägga in en AC!

Sök delar på skrot eller från kompisens garage. Tror inte det är en så omöjlig uppgift. Kompisen fixade i somras AC i sin E30 M3 EVO och det gick som oljat hela vägen!

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
Fast då kan man nästan ta lite mindre försäljningpris.För egen del spelar det inte så jätte stor roll. Då jag inte kommer använda bilen varje dag,utan ha den att åka lite bana med,glida med.

Linqan
det finns köpare som inte bryr sig om ac
jag skulle skita i det. lätt=snabb...

full gas motor ras..
Skulle personligen struntat i om det är AC eller inte, känns bilen rätt och allt verkar vara OK skulle jag köpt den.

Du kan ju som någon tidigare nämt kanske få tag på en AC från en skrot och installera, behöver ju inte kosta en förmögenhet.

Patrik L
Steffe
95% av alla spekulanter på en sådan bil skulle, om inte priset är markant lägre, hoppa över den om den inte har ac.
Att eftermontera kostar 15-20.000
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.