|
|
|
|---|---|
|
hej nån som har en Mapp som dom vill dela med sig så jag har något att starta motorn med det är en M30B35 kan väll maila den till mig Vh Alex | |
|
bäckis bör ha en TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
topbone, om du läst om tuning i FAQ:en så hade du hittat den här sidan: Länk |
|
| joo men ja tyckte den mappen blev väldigt mysko när ja skrev in uppskattade värden.... | |
|
Den blir ju aldrig optimal, det står klart och tydligt vilka antaganden som gjorts i formeln de använder. Det är inte så att det det finns ett program som mappar bilen åt dig, även om det kanske är på gång till MS eller dess efterföljare.. Du måste göra lite jobb själv, om du tänkt få allt på ett silverfat så har du nog satsat på fel sprut.. :-) Nej, poängen med det där är väl snarare att du ska kunna få en grundmapp som åtminstone gör att motorn har en rimlig chans att gå runt, sen är det bara att sätta sig ner och mappa efter lambda, avgastemp och teorier du har. Jag ska själv installera mitt MS mot slutet av sommaren på Volvon, blir himla intressant! |
|
|
Men det var ju just en sådan "starta-upp" mapp som topbone ville ha?! -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
| Kan lova att den startar med mappen som redan ligger i sprutet. Du behöver inte ens konfigurera upp det med spridar storlek osv, den startar ändå. Så har det varit med våra MS iaf. Vill du ha en grundmapp kan du använda dig av programmet i FAQ:en, fungerar också! | |
|
ja sa inget om en optimerad mapp fick bara väldigt låga VE på låglast och väldigt höga över 3500 kan va jag som skrivit fel men ja undrarde om det var nån som hade nån som dom börjat med.. om ja ville ha enkelhet o Autotune hade det blivit Autronic men det får bli nästa säsong skall mappa med bredbandlamba o avgastemp -Söker E21 bromsad diff o M20b23- maila mig |
|
|
Är sugen på att köra MegaSquirt på en M20B25 sugmotor... Men vad kör ni med för tändning? MegaJolt? Funkar det bra? MVH Arne Lindgren BMWCS[Syd]#4324 BMWSC#164 Länk |
|
|
megajolt finns inte än. Läs lite om MS&S istället, en kille från malmö som klurat ihop det så hjälpen finns på nära håll. Länk /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.