|
|
|
|---|---|
|
Igår skrev jag på ett huskontrakt och nu behöver jag en mer praktisk bil. Har därför (med en stor klump i halsen) satt ut annons på M3:an. Jag skulle helst vilja få bilen såld innan semestern och undrar om ni kan hjälpa mig med värderingen. Den är i ett väldigt fint skick och idag hämtar jag den hos en recondare som har gjort lackbehandling/försegling, interiör- och motorrengöring. Länk till annonsen: Länk Jens | |
|
som jag ser det får du garanterat 119000 för den läckerbiten. vet inte hur många "originalare" det finns där ute, men din är då den finaste av dom måste jag säga. synd bara att jag saknar pengarna :( Missa _INTE_ BMW CS Norrträff den 5 juni Länk |
|
|
Patrik; Tack för komplimangen! Jag tycker att jag borde kunna sälja till det priset. Om jag inte behövde få iväg den inom rimlig tid så hade jag satt ut ett högre pris. Den är verkligen så fin som den ser ut på bilden, ikväll ska jag lägga ut lite fler bilder som gör den rättvisa. Jens |
|
|
nemas problemas, tycker jag en bil är fin säger jag det rakt ut :) blir nog fint med fler bilder av din pärla ;) _ Missa INTE BMW CS Norrträff den 5 juni Länk |
|
|
Nu har jag lagt in lite ordentliga bilder på bilen! Jens |
|
|
119.000:- för en 95 årsmodell är kanon. Du lär få såld den snart, dessutom verkar den vara i superskick. Lycka till! |
|
|
OT. var köpte du klarglasblinkersen? ...bländar jäkligt bra in med resten av bilen. Snygg bil annars, synd att sälja en sådan pärla. |
|
|
Jag tror f.ö. inte det ska vara några problem att få den såld för de pengarna. Den ser ju som sagt jäkligt fin ut, och om man jämför med resten av 95:orna som är till salu så ligger den ju i rätt prisklass. Räkna dock med att dra av 5000:- finns många som väljer att inte köpa bara för att de inte får pruta |
|
|
Precis som M3_andreas säger så kommer du antagligen att få gå ned till 115 000:- eftersom nästan alla köpare vill pruta hur billigt det än är. Även om priset är rätt på din bil så ska du nog räkna med att få vänta åtminstone några veckor innan den blir såld, så även om intresset är svalt så ta det lugnt och vänta lite innan du börjar sänka priset. Jag sålde själv en väldigt fin och så gott som fullutrustad m3 94:a för en månad sedan, hade begärt 123 000:- i annonsen men fick gå ned till 115 000:-. Tror det dröjde 2-3 veckor ifrån att jag satte ut annons tills bilen var såld. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
115000 verkar lagom tycker jag med. Det är vad jag fick ge för min för en månad sen (japp, jag köpte JNs). JN: Är jättenöjd med bilen! Fixade frambromsarna förra veckan, så nu är den ännu lite roligare att köra! :) Tobbe |
|
|
MrMarsupilami -- Mycket fin bil! Trist som sagt att behöva sälja en sån pärla...runt 120´ bör ju verkligen inte vara nåt problem att få som jag ser det! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Grodan; Tack! Ja, jag hoppas att försäljningen går bra. M3_andreas; Det var förre ägaren som satte på klarglasblinkers. Jag kan kolla med honom var han köpte dem och maila dig. Jag är medveten om att folk gärna vill pruta, det får blir en diskussion mellan mig och köparen. JN; Jo, jag såg att din bil var ute på annons för några veckor sen. Jag satte ut ett relativt lågt pris för att kunna sälja innan sommaren. Åsbrink; Den M3:an verkade väldigt fin, gratulerar till köpet! spookshow; Tack! Ja, det är verkligen trist. Efter att ha hämtat ut den från helrecond igår så kändes det extra tufft... Jens |
|
|
M3_andreas: Klarglasblinkers köpta på Länk Finns säkert på andra ställen... Se till att byta strålkastarglasen i samma veva (om de inte är i extremt nyskick) annars ser det inte klokt ut. /Wille |
|
|
shiiit, I have to rob a bank ;) _ Missa INTE BMW CS Norrträff den 5 juni Länk |
|
|
Patrik; Det tycker jag du ska göra :D Jens |
|
|
Strålkastarglasen är beställda samt angel eyes från stylabilen.se =) Hur är det med passformen? Jag beställde vita blinkers till min 320 och där var plastlisten lite för tjock så man fick trycka till lite med en liten platt skruvmejsel för det skulle bli bra. Upplevde ni samma sak med klarglaslinkersen? |
|
|
De klarglasblinkers jag monterade hade samma passform som orginal, d.v.s. inga problem alls... /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.