|
|
|
|---|---|
|
hej Jag gjorde en 4 hjulinställning efter att ha bytt bussning på bakvagnen högra sida. innan hjulinställningen så var ratten sned till höger och drog till vänster. Nu är ratten rak men tenderar fortfarande att gå lite till vänster när man håller ratten helt rakt, inte mycket men det märks när jag kör på raka sträckor. Det konstiga är att det känns ibland och ibland inte!! och detta när man kör på raka sträckor. Kan det vara däcken som har hunnit bli snedslitna, eftersom det gick ändå lite mer en månad efter bytet av bussning tills jag äntligen kunde ställa in hjulinställningen?? Eller är det däckfirman som inte har justerat som det ska..(vilket jag har svårt att tro eftersom jag har fått specifikation på papper över vad han justerade) | |
Holmberg |
kan ju va däcken eller vägen som lutar ibland, |
| Förmodligen är det däcken. Jag gjorde framvagnsinställning och innan var ratten sne åt höger det var den efter också men inte lika mycket, sen bytte jag däck och fälg och nu är den lite sne åt vänster. Är däcken nya så beror det säkert på nåt annat. Varför bytte du bara en bussning de ska ju bytas bägge två? | |
|
För att den andra bussningen är fortfarande hel. kändes lite onödigt att byta den också.... eller kanske man ska göra det ändå?? Det kanske är däcken då!...för jag menar killen på däckfirman måste ändå ha ställt in det som det ska, eftersom han sa att just den hjulet som jag bytte bussning på var den som var mest sned av alla..och framvagnen var \ / och ställdes in så / \. han sa att hade ställt in det exakt som det ska vara.. Jag vet däremot att däcken är snedslitna (specielt den där bussningen var kass) Kan det bli så att även om man gör en hjulinställning på alla fyra däck att det fortfarande kan bli lite snett efteråt. Kanske det hjälpet om man ställer in luftrycket på däcken?? mina är 2,0 på alla fyra. kan det hjälpa tro?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.