|
|
|
|---|---|
|
Flickvännen mådde lite dåligt och det som inte får hända hände.. Hon spydde i bilen. Har fått bort allt men lukten är kvar. Finns det något man kan göra för att få bort den? Något särskilt medel eller så? Tacksam för svar. | |
| prova att ställa ett fat med ättika i bilen över natten, jag har aldrig testat själv men det har funkat för andra | |
| Ättika funkar bra för ingrodd dålig lukt som suttit i länge. Men försök, för det borde funka även i det här fallet. | |
|
Har det satt sig i klädseln skulle jag använda mig av en våtdammsugare som får göra rent på djupet så att säga. Blandar man dessutom i lite nybilsdoft så lär det göra susen. För det har väl inte satt sig lukt i HELA bilen än tycker man !? P.s Hoppas tjejen mår bättre ! Länk Länk |
|
| Ok, ska testa ättika. Det blir svårt med våt-dammsugare pga att det är skinnsäten. Positivt är ju att det är en cab, så det blir bra mycket lättare att luft ur den. | |
|
men kör med läderrengöring+läderbalsam borde du få bort det eller är jag helt ute och cyklar? _ Missa INTE BMW CS Norrträff den 5 juni Länk |
|
Svärd |
Kör inte polisen med skinnklädsel just för att det är lättare att göra rent än tyg?? En omgång lädervård till sommaren är ju heller aldrig fel! ///Martin |
|
Det är bara ut å tvätta med ajax och ljummet vatten. Sen gäller det att låta det vädra ordentligt. Sen kan du använda fönsterputs på burk. Amoniaken i fönsterputsen är effektiv. Kom ihåg att lukten ofta inte sitter där du tror. Har du gjort rent fönster? Eller taket med klädseltvätt? Ska du vara riktigt seriös så är det våtdamsugare och virkon Länk som gäller. Har nog torkat flest spyor i bilar här så jag lovar det funkar ;) |
|
|
Läste på en annan tråd där nån rekomenderade Febreze. Hade detta hemma så jag testade att spruta på rätt rejält, även i taket.. Lät bilen stå ett dygn sedan sprutade jag på en skvätt till och lät bilen stå av-cabbad under dagen. Det fungerade perfekt. Det enda som känns är en svag doft av rengöringsmedlet, men det luktar ju gott så jag är nöjd. |
|
|
Man kan hälla ut lätt/fuktig kaffesump på plätten där spyan var,sen låter man det torka och dammsugar upp det.OBS man ska inte trycka ner sumpet i mattan/klädseln utan bara lägga det ovanpå.Det är ett väldigt bra sätt att få bort mysig lukt med.Många gamla Taxichaufförer gör så,och dom om några borde ju veta :),det lär ju inte va sällan det kommer en PIZZA i deras bilar.(Jag hade i oförsig varit lite försiktig om det e en ljus klädsel som du har i bilen)Vet inte om Kaffesumpen färgar av sig,tror inte det,men va försiktig o prova på ett undanskymt ställe först MVH M-ogge (Har själv testat på utspilld vitlöksdressing,det stank som fan i bilen,men efter kaffesumpen så var doften borta) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.