AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
549

BMW museum i munchen !?

Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Ska jobba en längre tid strax söder om Munchen i vår och har för mig att jag någon gång läst om ett BMW museum i "BMW-huvudstaden". Undrar därför om någon har varit där & om det är något att ha, eller om någon kanske har en www.adress.dit !?
Tack för er eventuella hjälp bmw bröder !

När du älskar att köra !!!
Es
96
Eson
520i -88
Tjena Biffen!

Har letat lite på nätet, har inte hittat någon hemsida för museet än men jobbar på det... Du kan kolla på den här sidan så länge:

Länk

Återkommer!
//Eson
Es
96
Eson
520i -88
Hej igen!

Här kommer en länk till, tyvärr funkade inte länken till museet:s hemsida men jag letar på:

Länk

//Eson
sebbe_bmw
Jo jag var där nere i mars... Klart att det var värt att vara där men det var väldigt mkt folk

Boka tid innan

Sebbe
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Kolla på www.bmw.de/nl_muenchen

Jag vet inte om det finns info om museumet men det finns telnr till BMW München etc..

Museumet är väl värt ett besök för ett BMW freak!
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Här är adressen: Petuerlring 130 (U3 Endstation Olympia zentrum) Tel: (089) 38 22-3307
Open daily 9am - 5pm

M-Maker
Es
96
Eson
520i -88
Återigen hej.... :)

Nu har jag letat lite till å har tyvärr inte hittat någon hemsida direkt till museet, om du vill kan du söka på www.yahoo.de efter:

+bmw +museen

Då får du många träffar.. Står bara om inträde å sånt på de flesta sidorna...

Hoppas det hjälper... Avlägg rapport sedan när du varit där... :)

Ha det!
//Eson
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Här är BMW:S hemsida:
Länk

M-Maker
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
Var där i samband med oktoberfestivalen 2000, var även på rundvandring i BMW tillverkningen. Klart sevärt. REKOMENDERAS.
Mi
542
Micke R
328i -98
Jag var där juli 2000 och tycker att muséet nästan kan kvitta. Det handlar till en stor del om hur förhållandena för arbetarna i fabriken förändrats.
Det är inte alls det motorsport och motorteknikspäckade museum man hoppas på. Det finns motorsport men inte alls så mycket som man vill.
Det har kanske förändrats sedan jag var där, det är 1½ år sedan... Muséet är lite coolt i sig, som en stor vit skruv...

MEN, det som man inte får missa är en rundtur i fabriken! Den rundturen måste man boka plats på och den utgår i från bottenvåningen på muséet.
Rundturen är suverän, man får se 3-serien tillverkas. Man får gå oerhört frit från stället där rullarna med plåt kommer in till stället där de slutkontrollerar bilarna. (Kontrollörerna buskörde en del när vi var där...)

Rundturen var gratis muséet kostade pengar. (juli - 2000)

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
Håller med. Sjävla museet är ganska värdelöst i min mening. Var där senast ´99 och då var det i stort sett likadant som ´89.
pe
2
peter525
525i -88
1602 -75
Hej!
Håller med Micke R! Var själv där för några år sedan och blev duktigt besviken. Visde mycket om produktion och BMW genom tiderna men kanpp några intressanta modeller som man kunde förvänta sig av ett museum.

Nu finns det iofs ett annat museum där BMW samlat all modeller och en motorsport avdeling där tävlingsbilarna finns. Detta museum tror jag dock inte är öppet för gemena man/kvinna utan för större sällskap och efter överenskommelse med BMW :-(

Detta är vad jag hört rätta mig om jag har fel!

Ha det bra!
Mi
542
Micke R
328i -98
- peter525.
Just det! Det muséet fanns det ett repotage om i BMW Magasin (för ett par nummer sedan) som BMW Sverige skickar ut. (Om jag kommer ihåg kan jag kolla i BMW Magasin när jag kommer hem och posta något omdet!)

Mvh / Micke R
Det kallas Mobile-Tradition. Där finns allt...över 700 bilar på 3 eller 4 våningar. Men som sagt, där får man inte komma in om man inte har en väldig tur.
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Tack tack, allihop för era svar och för era mail ! Suverän kamratskap bland oss märkes trogna på den här sidan, KUL !
Tar med digitalvideokameran när jag åker dit & hoppas kunna göra ett besök även på fabriken & ev på Alpina fabriken som jag blev tipsad om i ett mail !!
Återkommer med lite kommentarer å sånt när jag har varit där och är på plats i sverige igen nån gång i mars.

Än en gång ett jätte tack för all hjälp å tips !!!

När du älskar att köra !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.