|
|
|
|---|---|
|
Hej folks! Kollat runt lite på PowerBörsen. Har sett att det finns många färddatorer till salu och har börjat fundera lite på om det går att byta ut klockan mot en sådan istället, utan alldeles för mycket stök och bök. Att lilla färddatorn passar i samma uttag som den analoga klockan har jag förstått. Men sen då? Om jag nu köper en beg färddator, så bör det väl följa med kablage av något slag. Kan det vara så att det är framdraget ett kontaktstycke i kabelstammen för lilla färddatorn på min e34 och att det bara är att plugga in den på det för att det ska fungera? Eller måste hela bilens kabelsystem bytas ut och det hela blir en omöjlighet? | |
|
Prova sök på OBC eller färddator och du har läsning i flera veckor i ämnet. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Ojdå, tänkte inte på sökfunktionen. Blah! Fanns visst en del läsning! Nu gäller det bara att få tag på en OBC också. Hmmm. Nån som har en till salu? |
|
|
Kolla först så du har ett 20-tal sladdar i kontaktstycket. Har du inte det så är det ingen idé! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Var ute och rotade lite nyss. Tog ut stereon och klämde in handen bakom klockan. Kände tre kablar till klockan, så det fattas bara 17 då. Får nog rota lite djupare senare. Försökte att få bort klockan också. Lossade på nån hake där bakom, men inte blev klockan lös för det. | |
|
Har du bara tre så är det nog kört tyvärr. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Mmm, verkar som det. Men jag ska kolla lite mer, inget är definitivt förrän jag har fått ut klockan. Måste ändå ta ut den, för det verkar vara glapp i belysningen till den. | |
| Du har en spak där du stoppade in handen i radiouttaget denna spak funkar även så den pressar ut klockan du du drar i den..man ser inte spaken man får känna sig fram bakkant mot radion | |
| Ok. Ska kolla sen. Ska strax åka till Borås med sambon och köpa en E30 325 Touring till henne. | |
|
Tja. Jag hade analoga klockan i min E34 o jag monterade in stora OBC:en. Hade rätt antal kablar bakom, ca: 20-25 st. Det jag fick göra var att såga bort botten delen bakom den analoga klockan för den till stora OBC:en är djupare. Men det va inga problem. Det enda som inte funkar är "code" funktionen, men de kan jag leva med. |
|
| Ett tips när du ska ta ut klockan: kolla så inte stöldkassetten till stereon tar emot spaken som lösgör klockan. Jag fick ta bort kassetten för att få ut klockan. | |
|
En färddator är nu på väg till mig via bussgods. Tack till Jocke! Får se sen hur det blir med installationen. Passar det inte så blir det till att sälja vidare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.