AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.516

Si-kort batterier E34

Jag har en 518 -90 och planerar att byta si-kortets batterier. Har problem med att tankmätaren och tempmätaren inte visar korrekt trots kontroll och det kan tydligen bli så om batterierna är slut. Jag skulle vilja vete vad batterierna heter så att jag kan ta hem dem innan jag skruvar isär bilen för snabbt byte. Tack på förhand.

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
välkommen till forumet! Har du kollat under Gör-det-själv till vänster där finns bla Länk
Dessvärre finns ingen uppgift där om viad batteriet heter, mn prova gärnaa sökfunktionen Länk Frågan har säkert varit uppe förut. Lycka till!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Tack för svar!
Bra tips om sökfunktion. Har kollat med hittar inget inlägg där det står exakt vilket batteri det skall vara. Skulle ju helst vara med lödtungor.

FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Finns på www.elfa.se
FAF
Tack för svar! Jag har nu bytt batterierna vilket faktisk var lätt om man har nån som hjälper en med lödningen. Att få ur mätarhuset var lätt, bort med ratten bara och sedan lossar man två skruvar i överkant på mätarhuset vickar till och lyfter ut det framåt så att man kommer åt att lossa två elanslutingar på baksidan. Inget att vara nervös för! (Vilket jag var).
Tempmätaren vaknade till och visar helt plötsligt normal temp för första gången sedan nåt år tillbaka. Dessutom visar soppamätaren rätt nu, visade konstant för låg bränslenivå tidigare.
MVH Ola

_t
2
_tommy
318 -88
OlaR! jag har också en 518 -90 men hittar inga batterier var finns dom?
BM
130
BMW-M5power
Bmw M5 -91
Audi 100 Avant -94
Pontiac GTO -69 "The Judge"-clone.
Hej där "_tommy"!
Batteriet sitter inne i mätarhuset.Lite kortare å lite tjockare
än ett Freestyle-batteri å fastlödt med Lödtungor.
Finns likvärdigt å köpa på Chlas Olsson.
Tänk på att det ska vara uppladningsbart bara!

Mvh:Daniel T
We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
Förlåt att man lyfter en gammal tråd.
men jag läste att det fanns liknande SI batterier att köpa på Classes. men vad heter dom där gärna artikel nummer om någon har

Mvh
BM
130
BMW-M5power
Bmw M5 -91
Audi 100 Avant -94
Ska försöka kolla upp det i morgon om jag kommer ihåg "Werewolf"!

We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
man tackar =)
BM
130
BMW-M5power
Bmw M5 -91
Audi 100 Avant -94
Kollade lite snabbt men ska ännu kolla storleken på batteriet för å va 100% säker.
Annars så bör det vara batteriet med produktnummer 32-6120 hos Clas Ohlson.
Sanyo laddningsbart batteri med lödfanor.59kr styck eller 10st för 510kr.
1,2v 1700m/ah storlek 14x50mm.
Finns på sidan 302 i Vår/sommar katalogen nere till vänster(Hel gröna batterier)
Återkommer med 100% svar.
Mvh:Daniel

We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
okej. köpte sådana batterier kan säga direkt att dom är lite större men funkar om man moddar lite försiktigt. sitter i min instrument panel nu och allt funkar igen men ska kolla upp lödningen på dom igen för att se så ingen har släppt

Mvh Christer
BM
130
BMW-M5power
Bmw M5 -91
Audi 100 Avant -94
Hej där igen "Werewolf".
Har tyvärr inte hunnit kolla upp storleken på batterierna ännu
men det verkar som om du hunnit löda å fixa lite ändå!;-)
Kollade lite i den "Gör det själv"länk som "VillaRosa" länkar till
å där står det att det finns 2st olika storlekar på batterierna.
Vet att Clas Ohlsons batterier även passar i e-30 instrumenthusen.
Mvh:Daniel
We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
Hej Daniel.

det som va lite kruxit va att batterierna från clas ohlson är att dom va lite större. dock måste jag löda om ena batteriet då det glappar men det är sådant man får ta annars så funkar det bra. ska se om man inte kan göra någon lösning alt någon form av hållare för dom lite störe batterierna

Mvh Christer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.