AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
574

Direct Air Kit till 323ci?

Lindahl
Har en 323ci-00 som jag tänkte få liten ljud i(Den är ju som sterlingmaskin i en U-båt!) Är det nån som monterat sånt filter på en 323/325/328/330? Skönt ljud? Jag hade en Vr6 förut med sånt filter den lät som en Le Mans vagn.

Mvh Christian
Jag har monterat en sådan sats på min 328 (i och för sig en E36) och jag hade väntat mig mer ljud än vad jag fick. Det är främst över 3000 varv och mycket gaspådrag som det börjar låta men då låter det desto bättre...

Jag tror dock att VR6:orna låter mer med öppet filter, det är mitt eget intryck och jag har läst fler som har samma uppfattning här i forumet men det är svårt att säga eftersom när jag lyssnar på min bil sitter jag i den och när jag lyssnat på VR6:or har jag gått på trottoaren.

Mvh Christian (också)
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Christian M

Vad köpte du för grejer. Det låter som om det skulle ingå en liten kanal till filtret...eller.

Det kanske bara är ett vanligt K&N?
Jag har köpt min sats av East Coast Induction Systems. Satsen innehöll ett fett K&N-filter, anslutningsrör till luftmängdmätaren samt en avskärmningsplåt. Det var ju lite dyrt att skicka efter från USA men snyggt blev det. Sedan jag köpte min sats har ECIS slutat med K&N och leverar i stället med något filter som lär vara specialtillverkat för dem.

Kolla in deras webbsida:

Länk
Klicka på "Products" och sedan "Intake Systems".
Just VR6 får ett mycket högre insugljud, blir nog inte så jätte stor skillnad som man skulle vilja, men klart bättre blir det ju :-)

Patrik L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.