|
|
|
|---|---|
CIP |
Gick ut till bilen, låste upp och låste, allt fungerade som det skulle. Åkte en sväng och när jag kliver ur bilen och trycker på knappen så låses allt utom förardörren. Jag blir tvungen att vrida med nyckeln manuellt för att låsa allt. Hur kan det bara flippa ur helt plötsligt? Och varför endast förardörren? Säkring? Snälla, jag har sökt runt men hittar inget. //CIP Victory's are temporary, glory lasts forever. |
CIP |
Kan ingen försöka hjälpa mig, snälla! //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
| Kan ju vara låsmotorn som pajat på just den dörren, eller var felet bara en tillfällighet? | |
CIP |
tack. nej felet är konstant. Kör jag med fjärren så låses allt utom förardörr. Jag måste vrida för att låsa även den :( //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
|
Jag har råkat ut för något liknande på en E36. Det var några år sedan, men jag skaffade en låsmotor på skroten (kostade två eller tre hundralappar tror jag) och bytte den. Ett relativt enkelt jobb, även om det var lite pillrigt. I vilket fall så löste sig problemet genom att byta motor. Går det att låsa upp med fjärren? |
|
CIP |
Nej, samma där, den låser upp allt utom förardörren. Men borde den inte vara helt död även med nyckel om motorn är paj? Hursomhelst, du tror att jag bara behöver byta motorn? //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
|
Jag vet inte om det är så att nyckeln mekaniskt kan påverka låsmekanismen direkt, eller om det är så att när nyckeln vrids om så går det en elektrisk impuls till motorn. I äldre BMW fanns en möjlighet att vrida nyckeln till ett särskilt läge, varvid låset inte längre var mekaniskt kopplat till dörröppningsmekanismen. Det var ett sätt att förhindra att tjuvar kunde få upp dörren genom att slå in ett verktyg i dörrlåset och vrida om. Det är mycket möjligt att det är just motorn, men det är inget jag vågar lova. Ett telefonsamtal till en BMW-verkstad borde räcka för att få svar på frågan om det är den mest troliga orsaken. |
|
CIP |
Okej, tack..får ringa och höra runt lite. //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
| Jag har samma problem men det är inte förardörren utan högra backdörren och jag har haft isär den men hittar inget fel på den och jag har mät srömen fram och allt är som det ska så nu är det bara motor kvar att bytta och se om det fungerar......Verkar vara en vanligt fel på E36. | |
| Jag har samma problem men det är inte förardörren utan högra backdörren och jag har haft isär den men hittar inget fel på den och jag har mät srömen fram och allt är som det ska så nu är det bara motor kvar att bytta och se om det fungerar......Verkar vara en vanligt fel på E36. | |
CIP |
Ok, ja då får jag kanske införskaffa en motor då //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
CIP |
LÖSNINGEN: Byta batteri i fjärren :) Konstigt men sant, man tycker ju att alla dörrar borde pajja när batteriet är lågt...men men //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
| På min e30 låses dörrarna automatiskt! usch! bara sådär ändå utan förvarning. Den stod på varmkörning i vintras då den låste sig.. och jag var då utanför bilen. Och reservnyckeln var lååångt borta. Fick bryta mig in i bilen! Så nu förvarar jag alltid en reservnyckel i plånboken =) | |
|
>CIP Prova med att låsa bilen mekaniskt med nyckeln i dörren. Låser den upp då oxå? Kolla dörrindikatorn till förardörren. (sitter i låsbygeln på B-stolpen). Är den sliten så tror C-låset att dörren inte är stängd, för att uppmärksamma dig på detta så låser det upp bilen igen. Jag byggde upp den med några droppar superlim så att den fick rätt storlek igen. Det hjälpte på min E36:a! Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid! //Ola |
|
CIP |
>Poxer Jo det funka fint med nyckel. Men som sagt, jag bytte batteri och då funkar allt som det ska :) Tack ändå!! //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
|
Har samma skit me min, ska kolla batteriet, har ju en reservnyckel kan kolla med den. Annars kan det nog vara motorn, låter lite lustigt då den låser förardörren. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.